X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 01 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 113
تاریخ ثبت : دوشنبه, 01 دی,1399 | 03:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 01 دی,1399 | 02:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 دی,1399 | 03:38 ب.ظ

خطیب زاده: سابقه اروپا در زمینه حقوق بشر تیره و تار است

  • خطیب زاده: سابقه اروپا در زمینه حقوق بشر تیره و تار است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سابقه طرف‌های اروپایی در موضوع حقوق‌بشر را تیره و تار دانست و گفت: ما به طور قوی قطعنامه‌های گزینشی و طرفداری از کارزار ضد ایرانی و صدور قطعنامه‌های ضد ایرانی را محکوم می‌کنیم. طرف‌های اروپایی را دعوت می‌کنم از پشت نفاق بیرون آیند و ببینند خودشان به کدام یک از وظایف‌شان عمل کرده‌اند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب‌زاده صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کانادا در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: این موضوع دو وجه مختلف دارد، یکی در مورد آن واقعه ناگوار است که باید بگویم تمامی شخصیت‌های ارشد نظام تا پایین‌تر همگی داغدادر از دست دادن فرزاندان خود در این ماجرا و شریک غم خانواده‌های داغدار این حادثه ناگوار هستیم.
خطیب زاده تصریح کرد: ما تمامی تعهدات خود را بر اساس معاهدات بین‌المللی که عضو آن‌ها هستیم انجام دادیم و گزارش ما در این خصوص در روز‌های آینده منتشر خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اما بُعد دوم ماجرا اظهارات مداخله جویانه مقامات کانادایی از روز اول بوده که همواره رفتار غیر حقوقی وسیاست زده‌ای را دنبال می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند با این اظهارات کلاهی برای خود در این ماجرا درست کنند، به عبارت دیگر آن‌ها میخواهند از غم تجارت کنند.
خطیب زاده بیان کرد: به آن‌ها هشدار می‌دهم که در چارچوب دولتی مشخص پاسخگوی اقدامات خودشان باشند. آن‌ها تمام تلاش خود را کردند با همراهی آمریکا دارو به این مملکت نرسد، بنابراین هیچ جایگاهی ندارند که از حقوق بشر صحبت کند. وزیر امور خارجه کانادا را به ادب دیپلماتیک دعوت می‌کنم وگرنه پاسخ متفاوتی دریافت خواهند کرد.
وی در خصوص اقدام اخیر پارلمان اروپا هم گفت: در مورد پارلمان اروپا هم گفتیم که این نهاد، جا داشت که زودتر از این‌ها نشان می‌داد که به فکر حقوق بشر است. یاد ندارم که آن‌ها هیچگاه تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کرده باشند. متاسفانه سابقه پارلمان اروپا بسیار تیره و تاریک است. این نهاد اروپایی را دعوت میکنم که از پشت نقاب نفاق خود بیرون آیند و به وظایفشان عمل کنند.
خطیب زاده با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران، گفت: صادر کردن خطابه‌های یکطرفه، تکراری و نخ‌نما شده، نه قابل قبول است و نه ارزشی دارد. پارلمان اروپا جا داشت نشان می‌داد که واقعا به دنبال حقوق‌بشر است.
وی با بیان اینکه به یاد ندارم پارلمان اروپا علیه آمریکا در قبال اقدامات ضد بشری‌اش علیه ایران اقدامی انجام داده باشد، تصریح کرد: آنها در رفع انسداد مسیرهایی که دارو و مواد اولیه‌ای که باید برای ایران ارسال می‌شد یا وقتی برای بیماران پروانه‌ای و سرطانی کمپانی‌های اروپایی از ارسال دارو امتناع کردند،مشاهده نکردیم که تلاش کرده باشند یا کشورهایی  که در این مسیر با آمریکا همراهی کردند را محکوم کنند.
این دیپلمات ارشد سابقه طرف‌های اروپایی در موضوع حقوق‌بشر را تیره و تار دانست و خاطرنشان کرد: ما به طور قوی قطعنامه‌های گزینشی و طرفداری از کارزار ضد ایرانی و صدور قطعنامه‌های ضد ایرانی را محکوم می‌کنیم. طرف‌های اروپایی را دعوت می‌کنم از پشت نفاق بیرون آیند و ببینند خودشان به کدام یک از وظایف‌شان عمل کرده‌اند.

 

ارسال نظر: