X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 01 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 307
تاریخ ثبت : دوشنبه, 01 دی,1399 | 09:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 01 دی,1399 | 09:36 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 دی,1399 | 09:52 ق.ظ

پاسخ منفی سازمان جهانی بهداشت برای نجات دوقلوی بهم‌چسبیده یمنی

  • پاسخ منفی سازمان جهانی بهداشت برای نجات دوقلوی بهم‌چسبیده یمنی

سازمان جهانی بهداشت به درخواست کمک مسؤولان بهداشتی یمن برای نجات جان دوقلوی به‌هم‌چسبیده یمنی پاسخ منفی داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سازمان جهانی بهداشت بدون ارائه توضیح دراین خصوص تنها به این گفته بسنده کرده است: از اینکه خبر خوبی به شما نمی دهیم، متأسفیم.

بر اساس گزارش المسیره، منابع بهداشتی یمن اعلام کردند پیش از این صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در پاسخ به کمک مسؤولان بهداشتی یمن اعلام آمادگی کرده بودند و در حال تدارک مقدمات اعزام این دو قلوی یمنی به خارج بودند اما اکنون درخواست یمن را رد کرده اند.

مقام‌های بهداشتی - درمانی صنعاء پایتخت یمن پنجشنبه گذشته از سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی برای نجات جان دو نوزاد دوقلوی به‌هم چسبیده درخواست کمک کردند.

«مطهر المرونی» مدیر دفتر بهداشت و درمان صنعاء گفته بود: تیم پزشکی در بیمارستان کودکان صنعاء روز پنجشنبه دو نوزاد دوقلویی که از ناحیه سینه و شکم به هم چسبیده بودند را به دنیا آوردند که حالشان وخیم گزارش شده است.

وی افزود: این دوقلوها نیاز به انجام عمل جراحی حساس و دقیقی برای جداسازی دارند؛ اما کادر پزشکی متخصص و تجهیزات کافی در بیمارستان برای انجام این عمل جراحی وجود ندارد.

این مقام پزشکی در صنعاء از سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های بین المللی و بشردوستانه خواست تا اقدامی فوری برای نجات جان این دو نوزاد دوقلو با انتقال آن‌ها به خارج از کشور برای عمل جراحی یا اعزام یک تیم پزشکی تخصصی با تجهیزات لازم به صنعا اتخاذ کنند.

این درحالی است که ائتلاف سعودی با محاصره یمن و بستن فرودگاه بین المللی صنعاء اجازه اعزام بیماران صعب العلاج به خارج از خاک یمن یا ورود تجهیزات پزشکی و دارو به داخل خاک این کشور را نمی دهد.

ارسال نظر: