X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 102
تاریخ ثبت : یکشنبه, 30 آذر,1399 | 11:17 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 30 آذر,1399 | 10:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 آذر,1399 | 11:17 ق.ظ

شیوع کرونا در میان زندانیان محکوم به اعدام در امریکا

  • شیوع کرونا در میان زندانیان محکوم به اعدام در امریکا
اعدام های فدرال آمریکا با سرعت و بدون توجه به شرایط بهداشتی با وجود شیوع گسترده کرونا در آمریکا در حال اجرا هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، زندان های آمریکا در شرایط بحران پاندمی کرونا، به کانون شیوع این بیماری تبدیل شده اند.

بر اساس گزارش گاردین، شیوع گسترده کرونا در آمریکا به عنوان کرونازده‌ترین کشور جهان، تا جایی پیش رفته که زندانیان در صف اعدام نیز به جمع مبتلایان به این بیماری اضافه شده اند. در حالی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای اجرای اعدام های فدرال عجله دارد، زندانی در صف اعدام که اجرای حکمش برای ماه آینده برنامه ریزی شده به بیماری کرونا مبتلاست.

این در حالی است که آسوشیتدپرس نیز در گزارشی اعلام کرد که تاکنون ابتلای ۲ زندانی محکوم به اعدام به بیماری کرونا تشخیص داده شده است. وکلای این ۲ زندانی خواستار تعویق زمان اجرای اعدام موکلان خود که برای پیش از تحلیف «جو بایدن»، برنامه ریزی شده، هستند.
 
وزارت دادگستری و دفتر زندان‌های آمریکا تاکنون به این درخواست ها، پاسخی نداده اند. براساس آمارها، از هر ۵ زندانی در آمریکا، یک نفر به کرونا مبتلا شده است. این میزان ۴ برابر بیشتر از نرخ ابتلا در جمعیت عمومی است. دفتر زندان‌های آمریکا می‌گوید بسیاری از زندانیان بدون علامت هستند یا علائم خفیفی دارند.
 
۵۲ زندانی آمریکا در حال حاضر در صف اعدام فدرال و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی در صف اعدام ایالتی قرار دارند. مطالعات نشان می‌دهد سال ۲۰۲۰، شاهد بی عدالتی نژادی بی سابقه‌ای در سراسر سیستم عدالت کیفری بود. تقریبا ۲۵ درصد اعدام‌های ایالتی در حال حاضر مربوط به ایالت‌هایی است که ادعای محدودیت در اجرای این مجازات را دارند.
 
طبق نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که حمایت عمومی از مجازات اعدام در پایین‌ترین سطح در ۵۰ سال گذشته است؛ تنها ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که طرفدار مجازات اعدام هستند؛ از این ۵۵ درصد بخش عمده‌ای مردان سفیدپوست بالای ۵۵ سال هستند.
ارسال نظر: