X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 735
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 آذر,1399 | 03:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 آذر,1399 | 03:42 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 آذر,1399 | 04:08 ب.ظ

ربیعی: مصرف آب، گاز و برق برای نیازمندان رایگان می‌شود

  • ربیعی: مصرف آب، گاز و برق برای نیازمندان رایگان می‌شود

سخنگوی دولت گفت: با تصمیم هیئت وزیران مصرف آب، گاز و برق برای خانوار‌های کم مصرف در دهک‌های پایین اقتصادی که حدود ٣٠میلیون نفر هستند رایگان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  علی ربیعی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهارشنبه گذشته تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شد. با تصمیم این جلسه در خصوص آب و گاز و تصمیم پیشین در خصوص مصرف برق خانوار‌های کم مصرف که عمدتا در دهک‌های پایین اقتصادی هستند مصرف آب و گاز و برق برای آن‌ها رایگان شد.

وی افزود: برای خانوار‌های کم مصرف که عمدتا در دهک‌های پایین اقتصادی هستند آب و گاز و برق رایگان می‌شود؛ بنابراین این تصمیمات با احتساب بعد خانوار حدود ۳۰ میلیون نفر شامل بهره مندی رایگان خواهند شد. این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری می‌شود.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: برای اجرای عدالت واحد‌های خالی از سکنه و سکونت‌های دائمی مثل باغ ویلا‌ها و خانه باغ‌ها مشمول این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم موجب کمک به خانوار‌های دهک‌های پایین شده و بخشی از هزینه‌های اجتناب ناپذیر آن‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبه ها در ستاد ملی کرونا، حمایت از فعالیت‌ها و بخش‌های حمایتی به شدت آسیب دیده از شیوع کرونا در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه است، افزود: متقاضیان واجد شرایط تا پایان دی ماه باید در سامانه کارا ثبت نام کنند و تا پایان اسفند ماه تسهیلات پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن از اول خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود. بر اساس گزارش مطرح شده در ستاد ملی کرونا آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه درباره فرمان حضرت امام راحل، گفت:  همچنین دوشنبه سالروز صدور فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی (ره) برای حفظ و رعایت حریم خصوصی و محترم شمردن حقوق افراد بود. شنبه نیز سالروز رونمایی از حقوق شهروندی است. دولت با اعتقاد براینکه تحرک و پویایی جامعه امکان نخواهد داشت مگر آنکه همه آحاد جامعه از حقوق خود آگاه و به سهولت به آن دسترسی داشته باشند. دولت تلاش‌های وافری را در زمینه حقوق شهروندی انجام داده است.
 
ارسال نظر: