X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 71
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 آذر,1399 | 11:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 آذر,1399 | 11:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 25 آذر,1399 | 11:51 ق.ظ

۱۶ نفر از قصاص در جیرفت رهایی یافتند

  •  ۱۶ نفر از قصاص در جیرفت رهایی یافتند


دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت از کاهش ۲۸.۳ درصدی زندانیان این شهرستان طی هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در هشت ماهه امسال۱۶ نفر از زندانیان این شهرستان از قصاص رهایی یافته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از زندان جیرفت از کاهش ۲۸.۳ درصدی زندانیان این شهرستان طی هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از راهکار‌ها و برنامه‌های موجود در دستور کار است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت بیان کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های حقوقی از جمله آزادی مشروط، تخفیف و تعلیق مجازات برای آزادی زندانیان تلاش کرد.
وی توجه به مفاد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ریاست قوه قضاییه از سوی کارکنان قضایی و زندان را راهکار موثری برای رفع مشکلات زندانیان دانست و ادامه داد: آمار مرخصی پایان حبس زندانیان در سال گذشته ۲۵۰ نفر بود که در پایان آبان ماه سال جاری۲۷۱ نفر شده و ۸.۴ درصد افزایش یافته است.
دادستان عمومی و انقلاب جیرفت با بیان اینکه موجودی زندانیان این شهرستان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۳۳ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال۱۶ نفر از زندانیان این شهرستان از قصاص رهایی یافته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

سلامی با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال گذشته تعداد۲۵۳ بازدید توسط قضات و تیم‌های ویژه همکاران قضایی از زندان جیرفت انجام شد، اذعان کرد: در سال جاری بنا به تاکیدات ریاست قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان کرمان تعداد بازدید‌ها با ۹ درصد افزایش به ۲۷۳ مورد رسیده است.

ارسال نظر: