X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 351
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 آذر,1399 | 09:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 آذر,1399 | 09:38 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 آذر,1399 | 09:54 ق.ظ

اخراج ده‌ها پناهجو از انگلیس

  • اخراج ده‌ها پناهجو از انگلیس


دولت انگلیس هفته آینده ده‌ها پناهجو را که از آبراهه میان فرانسه و انگلیس به این کشور آمده‌اند، به کشور‌های فرانسه، آلمان و اسپانیا باز خواهد گرداند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، روزنامه دیلی میل گزارش داد در حالی که وکلای حقوق بشری تلاش می کنند مانع اخراج پناهندگان از انگلیس شوند، وزارت کشور انگلیس سه هواپیما را اجاره کرده است تا هفته آینده، شماری از پناهندگان را به کشور‌های فرانسه، آلمان و اسپانیا باز گرداند.
براساس قوانین اتحادیه اروپا، پناهندگانی که قبلا در یک کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده باشند، به همان کشور باز گردانده می‌شوند. این روزنامه نوشت براساس توافق ماه پیش پریتی پاتل (Priti Patel)، وزیر کشور انگلیس با مقامات فرانسه، ۲۸ میلیون پوند به منظور باز گرداندن پناهندگانی که با قایق‌های کوچک از آبراهه مانش به انگلیس می‌آیند، اختصاص یافته است.
برآورد می‌شود حدود ۸ هزار و ۵۰۰ پناهنده امسال از طریق آبراهه مانش به انگلیس وارد شده اند که در مقایسه با پارسال، یک هزار و ۸۵۰ نفر افزایش نشان می‌دهد. هفته گذشته وکلای حقوق بشری با حمایت حزب کارگر، مانع اخراج ۲۳ نفر به جاماییکا شدند. وزیر کشور انگلیس ماه گذشته طرح‌های جدید به منظور باز کردن دست قضات، برای صدور حکم اخراج پناهندگان ارائه کرد.
طبق گزارش صداوسیما، انگلیس در حالی بر اخراج پناهندگان پافشاری می‌کند که ششمین اقتصاد بزرگ دنیاست. نهاد‌های حقوق بشری با مقایسه رفتار انگلیس با پناهجویان و مهاجران در مقایسه با دیگر کشور‌هایی که حتی با مشکلات شدید مالی مواجه اند این اقدام انگلیس را مغایر با اصول اولیه حقوق بشر می‌دانند.
نهاد‌های حقوق بشری همچنین از اینکه مهاجران ماه‌ها در اردوگاه‌های فاقد امکانات و بدور از شان و حقوق انان در انگلیس نگهداری می‌شوند انتقاد و نسبت به تداوم این وضع هشدار دادند.
 

ارسال نظر: