X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 آذر 1399
سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:
تعداد بازدید خبر : 71
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 03:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 03:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 03:08 ب.ظ

تشکیل پرونده در رابطه با ترور شهید فخری زاده در شعبه امور بین‌الملل دادسرای تهران

  • تشکیل پرونده در رابطه با ترور شهید فخری زاده در شعبه امور بین‌الملل دادسرای تهران


غلامحسین اسماعیلی گفت: جهت شناسایی عاملان ترور شهید فخری زاده شعبه‌ای در بخش امور بین الملل دادسرای عمومی و انقلاب تهران پرونده تشکیل شد و علاوه بر آن، مقرر شده از طریق مراجع قضایی بین المللی این اقدام جنایتکارانه تحت تعقیب قرار گیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه در سی و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهید فخری زاده، اظهار داشت: موج برخاسته از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، ان شاءالله بساط استکبار و آمریکای جهانخوار در منطقه و رژیم غاصب و جنایتکار و تروریست اسراییل را درهم خواهد پیچید و منطقه را از لوث وجود آن‌ها پاکسازی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اقداماتی که متعاقب این حادثه تروریستی از ناحیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال انجام است، قوه قضاییه در دو عرصه داخلی و بین المللی پیگیری‌های لازم را تا شناسایی و مجازات تمامی عوامل و دست اندرکاران این جنایت ترویستی را ادامه خواهد داد.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: حسب الامر ریاست قوه قضاییه، کارگروهی با مسئولیت دادستان کل کشور تشکیل شده و جلسات این کارگروه هم در حال انجام است و فعالیت خودش را آغاز نموده و هم در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و هم شعبه ویژهای در بخش امور بین الملل دادسرای عمومی و انقلاب تهران پرونده تشکیل شده است. علاوه بر آن، مقرر شده است از طریق مراجع قضایی بین المللی این اقدام جنایتکارانه تحت تعقیب قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تبریک روز دانشجو به دانشجویان افزود: امسال شانزدهم آذرماه و روز دانشجوی ما به برکت خون شهید فخری زاده بار دیگر عطر و بوی شهادت گرفت. امروز اگر ما برای مقابله با دشمن به دنبال ساختن ایرانی قوی و قدرتمند هستیم، ایران قوی و قدرتمند را همین نسل فعال و انقلابی جنبش دانشجویی رقم خواهد زد.

اسماعیلی ادامه داد: جنبش دانشجویی ما، هم با بصیرت هست و هم بصیرت آفرین و دشمن شناس است و به همین جهت آماج حملات ناجوانمردانه و تروریستی دشمن قرار گرفته است. دشمن هرگاه نتوانست با تحریف و تحریم دانشجو را از صحنه خارج کند متوسل به ترور می‌شود و قطعا خون پاک دانشجویان و اساتید شهید آن‌ها بر تداوم انقلاب ما آثار مثبتی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه کماکان شاهد شیوع و فراگیری ویروس کرونا هستیم و جهاد مقدس جامعه پزشکی . پرستاری کشور استمرار دارد؛ اما راه علاج و برون رفت از وضعیت موجود همکاری عموم شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. اینجانب به نوبه خود و به نمایندگی از قوه قضاییه ضمن تقدیر مجدد از کادر پزشکی و درمانی کشور از عموم مردم مصرانه تقاضا می‌کنم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤوالی در مورد قانون  قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، تصریح کرد: قوه قضاییه قانون را بعد از آن که به تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید، هم برای خود و هم برای دیگران لازم الاجرا می‌داند. ما به عنوان قوه قضاییه چه اصل قانون را در ارتباط با اقدام راهبردی برای رفع تحریم لازم‌الاجرا می‌دانیم و چه جرم انگاری در این قانون را لازم الاجرا می‌دانیم؛ امیدواریم کسی از اجرای این قانون تخلف نکند و عمل مجرمانه‌ای ظهور و بروز پیدا نکند.

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر ترور شهید فخری زاده و اینکه آیا افرادی دستگیر شدند و آیا سرنخ‌های جدیدی در این زمینه به وجود آمده است یا خیر؟ گفت: در مقدمه به اقدامات قوه قضاییه در برابر این جنایت تروریستی اشاره کردم. برخی از این اقدامات را دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام می‌دهد و بخشی را نیز قوه قضاییه، ماهم در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و هم در دادسرای امور بین الملل دادسرای تهران پرونده‌هایی تشکیل دادیم  و اطلاعات و سرنخ‌های خوبی داریم؛ اما اجازه دهید به لحاظ وضعیت خاص پرونده توضیحات بیشتر را به آینده موکول کنیم.

ارسال نظر: