X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 94
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 12:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 11:46 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 02:13 ب.ظ

تشکیل کارگروه‌هایی برای حمایت از حقوق ملت ایران با همکاری کمیته حقوق بشر مجلس

  • تشکیل کارگروه‌هایی برای حمایت از حقوق ملت ایران با همکاری کمیته حقوق بشر مجلس

ما در جلسه آتی کمیته حقوق بشر با توجه مصادف شدن با ایام شهادت سردار شهید سلیمانی به ادامه پیگیری‌های حقوقی توسط دستگاه‌های مختلف در ارتباط با ترور سردار شهید سلیمانی خواهیم پرداخت. اجلاس بین المللی در همین راستا با حضور نمایندگی ازعراق و لبنان و جبهه مقاومت برگزار خواهیم کرد. زهره الهیان گفت: در جلسه آتی کمیته حقوق بشر با توجه به مصادف شدن ایام شهادت سردار شهید سلیمانی به ادامه پیگیری‌های حقوقی توسط دستگاه‌های مختلف در ارتباط با ترور سردار شهید سلیمانی خواهیم پرداخت و در این راستا اجلاس بین‌المللی با حضور نمایندگانی ازعراق و لبنان و جبهه مقاومت برگزار خواهیم کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، زهره الهیان نماینده مردم تهران و رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در توضیح عملکرد 6 ماهه این کمیته، اظهار داشت: در اولین جلسه موضوع مبارزه با تروریسم را در دستور کار قرار دادیم و این موضوع بهانه‌ای شد برای پرداختن به پیگیری‌های حقوقی که توسط دستگاه‌ها برای ترور سردار شهید سلیمانی صورت گرفت. ما در اولین جلسه کمیته از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و دفاع نیز گزارشی درباره پیگیری‌ها در مجامع بین‌المللی خواستیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم موضوع در دستور کار کمیته است، افزود: بر همین مبنا از خانواده شهدای ترور اعم از شهدای هسته‌ای، شهدای هفتاد و دو تن و شهدای شاخص هسته‌ای در مقطعی دعوت کردیم و مطالبات آنها را شنیدیم تا بتوانیم در بُعد مبارزه با تروریسم مجامع بین المللی فعال شویم. ما باید از حقوق ملت ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم حمایت کنیم، ما حداقل 17 هزار شهید ترور داریم که این ترورها با چراغ سبز آمریکا و غربی ها صورت گرفته است.

الهیان تصریح کرد: ما همچنین جلساتی با ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و معاونت بین‌الملل مجلس داشتیم تا نقشه راه کمیته حقوق بشر را ترسیم کنیم و همکاری و تعامل بین دستگاهی ایجاد شود. جلسه‌ای نیز با رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی داشتیم و در این جلسه از اصحاب رسانه خواستیم تا موضوع حقوق بشر و نقض حقوق ملت ایران و ملت‌های مسلمان جهان را در دستور کار قرار دهند در همین راستا بنا شد کارگروهی با این موضوع تشکیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه موضوع امنیت و صلح عادلانه یکی از کارگروه‌های کمیته حقوق بشر است، یادآور شد: ما در این کارگروه تعریف صلح عادلانه و تعمیم این فرهنگ به سایر کشورها را در دستور کار قرار دادیم. همچنین کارگروهی برای دفاع از حقوق عامه شکل خواهیم داد و تا امروز مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه برای دفاع از حقوق عامه در دستور کار قرار دادیم. مکاتباتی صورت گرفته که این بخش مربوط به عرصه داخلی است. کمیته حقوق بشر بر همین اساس حقوقی که از ملت ایران در هر جایگاه و توسط هر مسئولی پایمال می‌شود را رصد و از طرف کمیته متذکر می‌شویم. به طور مثال نامه ای در مورد مجازات عاملان اخلال در بازار مسکن به قوه قضاییه ارسال کردیم.

طبق گزارش خانه ملت، الهیان در ادامه گفت: ما در جلسه آتی کمیته حقوق بشر با توجه مصادف شدن با ایام شهادت سردار شهید سلیمانی به ادامه پیگیری‌های حقوقی توسط دستگاه‌های مختلف در ارتباط با ترور سردار شهید سلیمانی خواهیم پرداخت. اجلاس بین المللی در همین راستا با حضور نمایندگی ازعراق و لبنان و جبهه مقاومت برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در تمامی جلسات از اساتید و سازمان‌های مردم نهاد دعوت کردیم و در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع فلسطین نیز به نقض حقوق بشر پرداخته شد.

ارسال نظر: