X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 آذر,1399 | 06:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 آذر,1399 | 06:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 16 آذر,1399 | 06:35 ب.ظ

قانون امنیتی که برای فرانسه ناامنی به بار آورد

  • قانون امنیتی که برای فرانسه ناامنی به بار آورد

در پاریس با حضور گسترده نیروهای پلیس و ژاندارم و محاصره مخالفان قانون موسوم به امنیت جامع، تظاهرات به خشونت کشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی اعلام کرد در پاریس با وجود حضور گسترده نیرو‌های پلیس و ژاندارمی و محاصره مخالفان قانون موسوم به امنیت جامع، تظاهرات به خشونت کشیده شد.

اين شبکه افزود سراسر فرانسه یک بار دیگر شاهد تظاهرات گسترده معترضان به قانون امنیتی است. این هفته، دولت اعلام کرد بند بیست و چهارم این قانون که موجب اختلاف نظر شده بازنویسی می شود. اما تظاهرکنندگان به اعتراض ادامه می دهند. در تصاویر زنده از محل برگزاری تظاهرات در پاریس مشاهده می شود، درگیری هایی در حال وقوع است.

قبل از گزارش گزارشگر شبکه در محل برگزاری تظاهرات به اظهارات برخی نمایندگان و شخصیت هایی که در تظاهرات شرکت کرده اند، توجه کنید.
 آدریان کَتَنانس نماینده منطقه نورد از حزب فرانسه تسلیم ناپذیر گفت این قانون مایه ننگ فرانسه است. این قانون موجب شده است فرانسه در ابعاد بین المللی انگشت نما شود.
امانوئل مکرون با چه وسائلی (به مطالبات معترضان) پاسخ می‌دهد؟ با پستی در فیس بوک، با شرکت در برنامه تلویزیونی (۱۴ و ۳۰ دقیقه) در یک رسانه، از طریق شبکه‌های اجتماعی که خبرنگارانش از خشونت‌های هفته پیش آسیب دیده اند.
آریه علیمی وکیل و عضو دفتر لیگ حقوق بشر نیز گفت​ ما دیروز حرف های امانوئل مکرون را شنیدیم. وی دو مسئله را پذیرفت. این یک پیروزی سیاسی است. اکنون باید به حرف خود عمل کند. مکرون از یک طرف خشونت پلیس را پذیرفت. این اولین باری است که وی این را گفته است. این اتفاقی تاریخی است. مسئله دیگری که مکرون پذیرفت، نژادپرستی سازمان یافته در پلیس بود. این هم یک اتفاق تاریخی است.
مجری از گزارشگر این شبکه در تظاهرات پاریس پرسید در تظاهرات درگیری هایی رخ داده و عده ای بازداشت شده اند. در حال حاضر 22 نفر بازداشت شده اند. تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود. بگویید در اطراف شما چه می گذرد؟
گزارشگر گفت​ تظاهرات به شدت زیر نظر نیروهای امنیتی است. هزاران تن از معترضان در حال حرکت به سوی میدان رپوبلیک هستند. پلیس پاریس برای جلوگیری از هرگونه درگیری تلاش می کند. حدود بیست نفر بازداشت شده اند. امکان جلوگیری از درگیری در انتهای صف تظاهرکنندگان ممکن نيست. اما در جلوی صف تظاهرکنندگان، پلیس حضور به شدت گسترده ای دارد.
چگونگی محاصره تظاهرکنندگان از سوي نیروهای پلیس برای من و همکارانم بسیار تعجب برانگیز بود. نیروهای پلیس زنجیروار از دو طرف تظاهرات کنندگان را محاصره کرده اند. از گستردگی حضور نیروهای امنیتی می توان دریافت پلیس و دولت قصد دارد از بروز هرگونه آشوب و تکرار اتفاقات تظاهرات هفته پیش در میدان باستیل جلوگیری کند.

برچسب ها: فرانسه
ارسال نظر: