X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 15 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 219
تاریخ ثبت : شنبه, 15 آذر,1399 | 04:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 15 آذر,1399 | 03:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 15 آذر,1399 | 04:07 ب.ظ

شکایت خانواده‌های قربانیان حملات پهپادی در یمن از آلمان

  • شکایت خانواده‌های قربانیان حملات پهپادی در یمن از آلمان


برخی شهروندان یمنی و خانواده قربانیان حملات پهپادی آمریکا به دادگاهی در آلمان شکایت بردند که دولت آلمان باید در قبال دراختیار گذاشتن خاک خود برای هدایت پهپاد‌های مهاجم پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، برخی شهروندان یمنی و خانواده قربانیان حملات پهپادی آمریکا به دادگاهی در آلمان شکایت بردند که دولت آلمان باید در قبال دراختیار گذاشتن خاک خود برای هدایت پهپاد‌های مهاجم پاسخگو باشد. اما دادگاه عالی آلمان این شکایت را رد کرد.
 بر اساس گزارش صدا و سیما، در عین حال سالهاست که تمام حملات پهپادی و کشتار غیر نظامیان در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن لیبی و سومالی از پایگاه رامشتاین در غرب آلمان هدایت می‌شود. بعد از حمله تروریستی به سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همراهانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد، حزب چپ‌ها در مجلس آلمان از دولت به خاطر استفاده از پایگاه نظامی آمریکا در خاک این کشور شکایت کردند. علاوه بر آن سالهاست که فعالان حقوق بشر از سراسر اروپا به وجود این پایگاه در خاک آلمان معترض اند اما با رد شکایت دادگاه‌ها و سکوت و فرافکنی مقامات دولت آلمان مواجه می‌شوند.
بنا بر برخی آمار حملات پهپادی آمریکا در زمان اوباما باعث کشتار ۳۷۹۷ نفر و در دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ باعث مرگ ۲۲۴۳ نفر شد که ترامپ از سال ۲۰۱۹ اعلام شمار قربانیان را ممنوع کرد.

ارسال نظر: