X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 14 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 745
تاریخ ثبت : جمعه, 14 آذر,1399 | 10:08 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 14 آذر,1399 | 09:54 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : جمعه, 14 آذر,1399 | 10:08 ق.ظ

بازدید دادستان تهران از زندان رجایی شهر و کانون اصلاح و تربیت تهران

  • بازدید دادستان تهران از زندان رجایی شهر و کانون اصلاح و تربیت تهران

در راستای تحقق و اجرای بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان ، القاصی مهر دادستان تهران روز پنج شنبه به اتفاق جمعی از معاونین ، قضات ناظر در زندان ، قضات دوایر اجرای احکام دادسراهای تهران و مدیران و مسئولان زندان استان تهران ، از زندان رجایی شهر و کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دادستان تهران و قضات دادسرا و اجرای احکام و ناظر بر زندان با کلیه زندانیان هر دو مجموعه دیدار و درخواست کلیه زندانیان مورد بررسی و استماع قرار گرفت و دستورات مقتضی صادر گردید.

در این دیدار کلیه زندانیان کانون اصلاح و تربیت و تعداد 1696 نفر از زندانیان رجایی شهر مورد پایش و غربالگری قرار گرفته و با توجه به حضور تعداد کثیری از قضات دادسرا در محل زندان 1258دستور قضایی صادر و تعداد قابل توجهی از زندانیان از تسهیلات قانونی و نهاد های ارفاقی از جمله : پیشنهاد معرفی به کمیسیون عفو ، آزادی مشروط ، پیشنهاد تعلیق اجرای مجازات ، برخورداری از نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی و .... برخوردار گردیدند.

همچنین با عنایت به وجود تعدادی زندانی محکوم به قتل و ضرورت تعیین تکلیف آنها و به دلیل تطویل در فرایند قصاص و استیذان و یا عدم عفو و مراجعه اولیاء دم جهت اجرای قصاص ، لذا دادستان محترم تهران مقرر نمودند تا پیگیری و تسریع در رسیدگی به وضعیت این دسته از زندانیان نیز در دستور کار قرار گیرد و ضمن مکاتبه با مراجع ذی ربط از اولیاء دم جهت انجام سازش دعوت به عمل آید.

در این بازدید که بیش از 30 نفر از قضات دادسرای تهران، دکتر القاصی را همراهی می کردند، مشکلات زندانیان کانون اصلاح و تربیت دختران نیز مورد بررسی و پرونده 2 نفر از مددجویان حاضر مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

دادستان تهران ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق پرونده ها ، بر رسیدگی به درخواست های زندانیانی که در طول ایام حبس ، رفتار مناسبی از خود نشان دادند تصریح نمود.

در این دیدار مدیر کل زندانهای استان تهران از اقدام جهادی دادستان تهران و حضور حداکثری قضات در زندان که موجب خشنودی و رضایت زندانیان گردید تجلیل نمود.دادستان تهران با اظهار رضایت از روند اقدامات بهداشتی ، خدمات رفاهی و زندانبانی صورت گرفته و تحولات اساسی در زندان رجایی شهر گفت : مهمترین نتیجه اجرای طرح پایش ، کاهش جمعیت کیفری است و در این مسیر ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش بسیار کارآمد خواهد بود.
برچسب ها:
ارسال نظر: