X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آذر 1399
آیت الله رئیسی:
تعداد بازدید خبر : 203
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 13 آذر,1399 | 09:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 13 آذر,1399 | 09:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 13 آذر,1399 | 09:34 ب.ظ

یک زندانی هم نباید در طرح پایش زندانیان از قلم بیفتد

  • یک زندانی هم نباید در طرح پایش زندانیان از قلم بیفتد

رئیس قوه قضائیه گفت: غربالگری زندانیان نقش مهمی در بازاجتماعی شدن آنها و کاهش جمعیت کیفری کشور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی خود به البرز و یزد، بر اجرای کامل طرح پایش زندانیان در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: باید وضعیت تک‎تک زندانیان به دقت بازنگری شود تا کسی بدون دلیل در زندان نماند و حتی یک مورد هم نباید از قلم بیفتد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: اگر طرح غربالگری زندانیان به طور دقیق و همه‎جانبه اجرا شود، اتفاق مبارکی خواهد افتاد و آثار فراوانی در کاهش جمعیت کیفری کشور و بازاجتماعی شدن زندانیان خواهد داشت.

آیت ‎الله رئیسی همچنین با تقدیر از اقدامات دادگستری استان یزد، اشتغالزایی برای زندانیان را گامی مهم برای بازاجتماعی شدن زندانیان و تأمین معیشت خانوده‎های آنها دانست و بر لزوم تداوم این برنامه برای رسیدن به استاندارد 50 درصدی تعیین شده در مرحله اول اجرای طرح اشتغالزایی برای زندانیان تأکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با ابراز رضایت از روند رسیدگی به پرونده‎های معوقه در دادگستری استان یزد، تأکید کرد: کرونا نباید مانع از رسیدگی عادلانه و سریع به پرونده‎های قضایی شود و پرونده‎های معوقه باید تا پایان سال جاری در سراسر کشور تمام شوند و اگر پرونده‎ای باقی ماند، تأخیر و تعویق در رسیدگی به آن حتماً باید توجیه داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه از اقدامات دادگستری استان یزد در حفظ کرامت نیز تقدیر کرد و گفت: توجه به حفظ کرامت یک توصیه اخلاقی نیست بلکه یک الزام برای همه همکاران قضایی است و همه باید احساس کنند مجموعه دستگاه عدلیه و دادگستری ها در حال حرکت و پویایی است.

برچسب ها:
ارسال نظر: