X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 06 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 447
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 06 آذر,1399 | 10:23 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 06 آذر,1399 | 10:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 06 آذر,1399 | 10:24 ق.ظ

استخدام آتش‌نشانان زن تا پایان ماه جاری در تهران

  • استخدام آتش‌نشانان زن تا پایان ماه جاری در تهران

16 زن آتش نشان تا پایان ماه جاری جذب شهرداری می شوند.برای اولین بار قرار است زنان در عملیات ها حضور داشته باشند. مدیران می گویند با احصا مشکلات در دوره های بعد تعداد بیشتری خانم جذب آتش نشانی می شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تاکنون زنان در عملیات های آتش نشانی حضور نداشتند و آتش نشانان داوطلب هم به صورت پشتیبان بودند اما دو ماه پیش اعلام شد که قرار است تعدادی آتش‌نشان زن در شهرداری تهران استخدام شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خبر داد که تا آخر آذر جذب 16 آتش‌نشان زن در تهران آغاز می‌شود.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: جذب 116 نیروی آتش‌نشانی در دستورکار سازمان است که 100 نفر از این افراد آقا و 16 نفر خانم هستند.

وی با تأکید بر این موضوع که از اواخر ماه جاری جذب آتش‌نشانان زن در تهران آغاز می‌شود، گفت: تعداد آتش‌نشانان زن در این مرحله کم است، چرا که کار به صورت پایلوت است و می‌خواهیم مشکلات را احصاء کنیم و بعد در مراحل بعد تعداد بیشتری جذب کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اضافه کرد: بعد از جذب، آتش‌نشانان آموزش می‌بینند و بعد از طی مراحل، وارد کارهای عملیاتی می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که از آتش‌نشانان داوطلب در این زمینه استفاده می‌کنیم، گفت: در این دوره بیشتر از آتش‌نشانان داوطلب استفاده می‌شود. با توجه به سابقه و تجربه‌ای که دارند، احتمال جذب آنها بیشتر است، البته افراد دیگر هم جذب می‌شوند.

داوری با بیان اینکه آتش‌نشانان داوطلب حقوقی دریافت نمی‌کردند، گفت: در برخی موارد به صورت پاداش به آنها مبالغی داده می‌شد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان داوطلب در عملیات‌های ما شرکت نمی‌کردند، اما در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان زن، پشتبیان بودند، اما در این دوره بعد از جذب، آتش‌نشانان زن در عملیات‌ها شرکت می‌کنند.
برچسب ها:
ارسال نظر: