X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 1337
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 آذر,1399 | 09:56 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 آذر,1399 | 09:41 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 آذر,1399 | 09:58 ق.ظ

ابراهیمی: حق بر سلامت یکی از ارکان حقوق عامه است

  • ابراهیمی: حق بر سلامت یکی از ارکان حقوق عامه است

معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز،گفت: از جمله حقوق بنیادین در اسناد بادلادستی و بین المللی مربوط به بشر حق بر سلامتی است .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ابراهیم ابراهیمی معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز، اظهار داشت: از جمله حقوق بنیادین در اسناد بالادستی و بین المللی مربوط به بشر حقی بر سلامتی است که بارها مورد تاکید قرار گرفته است از این رو دادستانی به موضوع تولید محصول گواهی شده و استاندارد ورود می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری اجرای طرح تولید و توزیع محصولات زراعی و باغی گواهی شده و کنترل قیمت این محصولات در بازار، بیان کرد: نقش سلامت محصولات غذایی و نوع تغذیه برای سلامتی مردم را کسی نمی‌تواند انکار کند اما معتقدیم که بر همین مبنا از جمله موارد و ارکان حقوق عامه و حق شهروندی مردم کشورمان حق بر سلامت و داشتن مواد تغذیه‌ای سالم و گواهی شده است.

ابراهیمی، تصریح کرد: از طرفی صیانت از حقوق عامه به موجب قانون اساسی و قوانین فرودستی بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته که در مجموعه قوه قضاییه، صیانت از تکالیف دادستانی کل کشور تعریف شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز، ادامه داد: دادستانی مرکز استان فارس هم پیرو همین فرآیند و سلسله مراتب موضوع تهیه، تولید و توزیع محصولات غذایی سالم برای شهروندان را از نزدیک به یک سال قبل در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: اگر استان فارس در تولیدات دامی و گیاهی سرآمد و جزو استان‌های برتر در حوزه کشاورزی و باغی است و اگر ادعا داریم  قطب پزشکی کشور هستیم و  شهرداری شیراز با شعار و برنامه کرامت محوری و شهروندمداری آغاز به کار می‌کند باید این استان با داشتن چنین برنامه‌ها و سازمان‌های منسجمی خود برنامه ریز و ایجاد الگو برای سراسر کشور باشد.

ارسال نظر: