X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 02 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : یکشنبه, 02 آذر,1399 | 03:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 02 آذر,1399 | 02:53 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 02 آذر,1399 | 03:06 ب.ظ

انتقاد خطیب‌زاده از رویکرد مخرب و ضد حقوق بشری کانادا

  • انتقاد خطیب‌زاده از رویکرد مخرب و ضد حقوق بشری کانادا


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اقدامات سیاسی، مخرب و ضد حقوق بشری کانادا، گفت: اگر آن‌ها دست از این استاندارد‌های دوگانه در رفتار و عمل بردارند، فکر می‌کنیم زمینه‌های مناسب و گسترده‌ای برای همکاری دو طرف وجود دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب زاده در نشست خبری با خبرنگاران که صبح امروز (یکشنبه) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص قطعنامه اخیر کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علیه کشورمان اظهارداشت: روز بیست و هفت آبان متعاقب اقدامات سیاسی، مخرب و ضد حقوق بشری کانادا در همراهی با تروریسم اقتصادی آمریکا و جریانات ضد انقلاب، سفیر ایتالیا به عنوان حافظ منافع ایتالیا، به وزارت امور خارحه جمهوری اسلامی ایران احضار و تذکرات لازم را به وی ابلاغ شد.


وی با بیان اینکه انتظار داریم دولت کانادا به تعهدات خودش پایبند باشد و دست از این استاندارد‌های دوگانه در رفتار و عمل بردارد، گفت: فکر می‌کنیم زمینه‌های مناسب و گسترده‌ای برای همکاری دو طرف وجود دارد، ولی متاسفانه رویکرد چندسال اخیر دولت کانادا مخرب بوده است.


خطیب زاده در بخش دیگری از سخنانش درباره حمایت دولت عربستان از قرار گرفتن نام انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: این موضوع جای تعجب ندارد. عربستان چندین سال است که مردم بی‌گناه یمن را می‌کشد و این کشور را در حالت قطحی سراسری قرار داده است. بر اساس صد‌ها گزارش مستقل بین‌المللی، عربستان این کشور را با تسلیحات خوشه‌ای بمباران کرده است.
 

وی با بیان اینکه برخی از مناطق یمن بیش از ۱۷ بمباران شده است، اضافه کرد: عربستان امروز یمن را محاصره کرده و از هر تلاشی برای حل بحران یمن نه تنها استقبال نمی‌کند بلکه علیه آن سنگ‌اندازی می‌کند. تنها راه حل بحران یمن به رسمیت شناختن خواسته ملت ایران و گفتگو‌های یمنی – یمنی و اجازه دادن به فرایند‌های بین‌المللی است تا این بحران را به سمت درست هدایت کند. ایران با افتخار در کنار مردم یمن ایستاده است.
ارسال نظر: