X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 113
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 آبان,1399 | 06:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 آبان,1399 | 06:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 آبان,1399 | 06:17 ب.ظ

سرنوشت مبهم و تاسف‌بار مهاجران در فرانسه

  • سرنوشت مبهم و تاسف‌بار مهاجران در فرانسه


یک فعال اجتماعی نحوه عملکرد دولت فرانسه در جمع آوری اردوگاه آوارگان در نزدیکی پاریس را غیرانسانی توصيف کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حامی حقوق پناهجویان و مهاجران، نحوه عملکرد دولت فرانسه در جمع آوری اردوگاه آوارگان در نزدیکی پاریس را غیرانسانی و عملکرد دولت در قبال پناهجویان را دور باطل قلمداد کرد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار،دو هزار مهاجر صبح چهارشنبه از اردوگاهی نزدیک پاریس تخلیه شدند. دشواری رعایت قرنطینه دلیل این اقدام اعلام شد.

این پناهجویان در شرایطی تاسف بار در نزدیکی استادیوم ورزشی "استاد دو فرانس" پاریس زندگی می‌کردند. رئیس پلیس پاریس اعلام کرد رسیدگی به پناهجویان دائمی آغاز می‌شود و سایر پناهجویان (به کشور‌های مبدا) بازگردانده می‌شوند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر و مدافع پناهجویان از این دور باطل بی پایان و ویرانگر ابراز تاسف می‌کنند.اورلی رادیسون مدیر مرکز کمک به متقاضیان پناهندگی و مهاجران- Cèdre که در جریان عملیات جمع آوری اردوگاه پناهجویان حضور داشت، در این باره گفت مثل همیشه ابتدا آرامش خاطر احساس می‌شود. چون می‌دانیم این آوارگان تا چه اندازه به سرپناه نیازمند هستند. اما صبح امروز شرایط جمع آوری اردوگاه واقعا تاسف آور بود. صد‌ها نفر در استادیوم محصور شده بودند و نمی‌توانستند سوار اتوبوس شوند. معلوم نبود چه اتفاقی خواهد افتاد و آوارگان از این که به وضع شان رسیدگی شود، اطمینان نداشتند. 

Remaining Time -2:23


مجری از وي پرسید چرا عملیات جمع آوری اردوگاه تاسف بار بود؟ رادیسون در جواب گفت برای این که در ۵ سال گذشته ما بار‌ها شاهد تخلیه اردوگاه‌ها بوده ایم. در ۵ سال گذشته بار‌ها پناهجویان اردوگاهی ایجاد کرده اند و بار‌ها این اردوگاه‌ها جمع آوری شده است. وقتی افراد به خیابان‌ها ریخته می‌شوند، دوباره بازمی گردند. سیستم اسکان آوارگان پاسخگو نیست و با ورود پناهجویان، آن‌ها در خیابان‌ها رها می‌شوند. ما در ۵ سال گذشته شاهد این دور باطل بوده ایم. تصور می‌شد که مقامات از آن چه در این ۵ سال رخ داده است، برای اداره اوضاع نابسامان اردوگاه‌ها درس گرفته باشند.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: