X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 آبان,1399 | 08:39 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 آبان,1399 | 08:33 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 آبان,1399 | 08:39 ق.ظ

اعطای مرخصی به بیش از ۱۳ هزار زندانی استان فارس در سال جاری

  • اعطای مرخصی به بیش از ۱۳ هزار زندانی استان فارس در سال جاری

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: با همکاری مراجع قضایی حدود ۱۳۵۰۰ نفر از زندانیان و بیش از ۲۰ هزار مورد از ابتدای سال جاری به مرخصی اعزام شده اند و هم اکنون ۴۵۰۰ زندانیان در حال مرخصی هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان های استان فارس با اشاره به اجرای طرح پایش زندانیان استان فارس گفت: براساس طرح حبس زدایی کلیه زندانیانی که آثار تنبه و ندامت در آنان مشهود است و در صورت آزادی از زندان، دیگر مرتکب جرم نخواهند شد شناسایی، و به مراجع قضایی ذی ربط جهت فراهم کردن زمینه آزادی آنان معرفی می‌ شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: طولانی شدن مدت حبس علاوه براینکه سودی برای جامعه ندارد باعث ایجاد صدمات و آسیب‌های اجتماعی ناخواسته به زندانی و خانواده وی می‌ شود. اجرای موفق این طرح باعث ایجاد مهرورزی و امید در سطح جامعه خواهد شد و آثار اجتماعی و فرهنگی خوبی در اجرای رسالت زندانبانی اسلامی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل زندان‌های فارس افزود: با همکاری مراجع قضایی حدود ۱۳۵۰۰ نفر از زندانیان و بیش از ۲۰ هزار مورد از ابتدای سال جاری به مرخصی اعزام شده اند و هم اکنون ۴۵۰۰ زندانیان در حال مرخصی هستند. تا به امروز بیش از ۴۵۰۰ نفر در این طرح پایش شده اند و روند بررسی پرونده‌های زندانیان واجد شرایط همچنان ادامه دارد.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: