X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 112
تاریخ ثبت : یکشنبه, 11 شهریور,1397 | 03:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 شهریور,1397 | 03:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 11 شهریور,1397 | 03:38 ب.ظ

حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس دانش آموزان یمنی جنایت جنگی است

  •  حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس دانش آموزان یمنی جنایت جنگی است
حمله سعودی ها

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد حمله هوایی ائتلاف به فرماندهی عربستان سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در استان صعده در شمال این کشور، جنایت جنگی آشکار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد حمله هوایی ائتلاف به فرماندهی عربستان سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در استان صعده در شمال این کشور، جنایت جنگی آشکار است.

ائتلاف سعودی حمله به اتوبوس کودکان را غیرقابل توجیه دانست

در همین رابطه، ائتلاف سعودی در اقدامی نادر اعتراف کرد حمله به اتوبوس کودکان در یمن غیرقابل توجیه بود.
ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن، روز شنبه پذیرفت که حمله به اتوبوس حامل کودکان و غیر نظامیان که در ماه گذشته رخ داد، توجیهی ندارد. در این حمله شمار زیادی از این افراد کشته شدند. این ائتلاف متعهد شد مقصر این حادثه را توبیخ کند.
این اقرار نادر در حالی انجام شده است که فشارهای بین المللی، از جمله از طرف متحدان (عربستان)، به منظور تلاش برای محدود ساختن تلفات غیرنظامیان در جنگ داخلی سه سال و نیمه یمن که منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار غیرنظامی شده و این کشور فقیر را به آستانه قحطی کشانده، رو به افزایش است.
این ائتلاف مورد حمایت غرب گفت در تاریخ نهم اوت حمله هوایی به بازاری در صعده یمن صورت گرفت.
منصور احمد الامنصور، مشاور حقوقی این تیم بررسی به خبرنگاران گفت: به لحاظ مکانی و زمانی برای آماده کردن جت جنگنده ای که این اتوبوس را مورد هدف قرار داد تاخیر واضحی پیش آمده بود و در نتیجه این اتوبوس با توجه به تاخیر پیش آمده از وضعیت هدف نظامی در یک فضای باز برای اجتناب از بروز خسارات جانبی، خارج شده بود. تیم ما معتقد است نیروهای ائتلاف باید کاربرد قوانین خود را در چنین مواقعی فورا بررسی کنند تا از قابل اجرا بودن آن مطمئن شوند.
هفته گذشته هیئت کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل گفتند برخی حملات ائتلاف در یمن ممکن است مصداق جنایت جنگی باشد. جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: حمایت آمریکا از ائتلاف بی قید و شرط نیست اما آمریکا به حمایت خود از این ائتلاف، مادامی که در مسیر کاستن از چنین پیامدهایی برای غیرنظامیان تلاش می کند، ادامه می دهد.
جنگ در یمن تاکنون توجه عمومی نسبتا کمی را در کشورهای غربی به خود جلب کرده است اما نشانه های وجود دارد که این روند، به خاطر نقشی که کشورهای غربی در تجهیز تسلیحاتی این ائتلاف ایفا می کنند، رو به تغییر است.
نیروهای جنبش انصارلله کنترل صنعا پایتخت و اکثر مناطق غربی یمن را در اختیار دارند.
سازمان ملل با برگزاری گفتگوهای ژنو در ششم سپتامبر ( چهار روز دیگر ) اولین تلاش خود را برای مذاکره در مدت بیش از دو سال جنگ داخلی یمن آغاز خواهد کرد.                                                                                                                                                                          
منبع:خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: