X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1397 | 12:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1397 | 12:25 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1397 | 12:25 ب.ظ

انتقاد 32 نماینده کنگره از عملکرد پامپئو در قبال سرکوب فعالان سیاسی در عربستان

  • انتقاد 32 نماینده کنگره از عملکرد پامپئو در قبال سرکوب فعالان سیاسی در عربستان
انتقاد نمایندگان کنگره

بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان کنگره آمریکا از وزیر خارجه این کشور خواستند تا سرکوب اخیر فعالان سیاسی و حقوق بشر در عربستان سعودی را به شدت محکوم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری آناتولی، 32 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای از واکنش ملایم مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده به سرکوب فعالان سیاسی و حقوق بشر در عربستان سعودی انتقاد کرده و خواستار محکومیت شدید این اقدام و آزادی فوری فعالان سیاسی و حقوق بشر در عربستان شدند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه تاکید کرده‌اند که واکنش ملایم و نرم مایک پامپئو به سرکوب فعالان سیاسی و حقوق بشر در عربستان، برای مقابله با اقدامات ریاض ناکافی بوده است.

این نامه افزود: ما از شما می خواهیم تا به ارزش های ساختاری جامعه آمریکا پایبند باشید و در کنار کانادا بایستید و از همه ابزارهای دیپلماتیک برای تضمین آزادی خانم سمر بداوی و همه زندانیان حقوق بشر و فعالان سیاسی در عربستان سعودی استفاده کنید.

اشاره نمایندگان کنگره آمریکا به ادامه تنش سیاسی بین عربستان سعودی و کانادا بر سر مسائل حقوق بشر بوده است.

روابط کانادا و عربستان سعودی زمانی متشنج شد که وزارت خارجه کانادا از ریاض خواست تا فعالان حقوق بشر را سریعا آزاد کند. عربستان نیز این درخواست کانادا را دخالت در امور داخلی اش ارزیابی کرده است.

اوایل ماه جاری عربستان سعودی سفیر خود در کانادا را فراخوانده است و به سفیر کانادا نیز 24 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک نماید. عربستان سعودی همچنین مبادلات تجاری با کانادا را به حالت تعلیق درآورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر: