X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 27 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 132
تاریخ ثبت : شنبه, 27 مرداد,1397 | 12:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 27 مرداد,1397 | 12:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 27 مرداد,1397 | 12:06 ب.ظ

هشدار فلسطینیان به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای بستن مسجدالاقصی

  • هشدار فلسطینیان به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای بستن مسجدالاقصی
هشدار فلسطینیان به رژیم صهیونیستی

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه به رژیم صهیونیستی در خصوص "پیامدهای خطرناک" بستن مسجدالاقصی هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مهمترین اخبار و رویدادهای سرزمین های اشغالی در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.   

در پی بسته شدن مسجدالاقصی، تشکیلات خودگردان به تل آویو هشدار داد 

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه به رژیم صهیونیستی در خصوص "پیامدهای خطرناک" بستن مسجدالاقصی هشدار داد. مقامات رژیم صهیونیستی روز جمعه مسجدالاقصی را که در پی حمله یک فلسطینی با سلاح سرد نزدیک این مسجد، به مدت چند ساعت به روی نمازگزاران فلسطینی بسته شده بود، بازکردند. 
خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش کرد ماموران پلیس رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را مجبور به ترک مسجد کردند و یکی از درهای آن را بستند. این خبرگزاری همچنین از بازداشت چهار نمازگزار فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی خبر داد. طبق اعلام این منبع پلیس رژیم صهیونیستی جمعه شب دسترسی به مسجدالاقصی و برگزاری نماز را در آن ممنوع کرد.
یک عرب اسرائیلی که به گفته مسئولان امنیتی اسرائیل قصد داشت نزدیک مسجدالاقصی با سلاح سرد یک مامور پلیس اسرائیل را به قتل برساند، توسط نظامیان کشته شد. پس از این حادثه پلیس اسرائیل مسجدالاقصی را بست.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از قدس،محمود عباس ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب برای بررسی تازه ترین تحولات مربوط به مسجدالاقصی نشستی فوری تشکیل داد. این نهاد با انتشار بیانیه ای تاکید کرد تدابیری که اسرائیل در شرق قدس و به ویژه در رابطه با مسجدالاقصی به کار گذاشته است از نظر ما کاملا مردود است و مسئول همه پیامدهای خطرناک آن دولت اسرائیل است.
اسرائیل شرق قدس را پس از جنگ ژوئن سال هزار و نهصد و شصت و هفت اشغال و آن را ضمیمه خاک خود کرد اما جامعه جهانی این اقدام اسرائیل را هرگز به رسمیت نشناخته است.
محمود عباس در این بیانیه که در خبرگزاری وفا منتشر شد، تاکید کرد:" من بار دیگر تکرار می کنم که شرق قدس و مسجدالاقصی برای ما خطر قرمز هستند. تا زمانی که این خط قرمز رعایت نشود، از صلح و امنیت خبری نخواهد بود. "
بر اساس وضعیتی که از سال هزار و نهصد و شصت و هفت در خصوص مسجدالاقصی برقرار شده،‌ اردن حافظ این مکان مقدس محسوب می شود. وضعیت موجود به مسلمانان فلسطینی اجازه می دهد شبانه روز در هر ساعتی به صحن مسجد الاقصی دسترسی داشته باشند اما ورود یهودیان به این مکان مقدس محدود است و حق برگزاری مراسم مذهبی هم ندارند.

منبع: صدا وسیما

برچسب ها:
ارسال نظر: