X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 13793
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 11:10 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 11:10 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 11:10 ق.ظ

قتل عام دانش آموزان یمنی نقض آشکار قوانین جنگی است

  •  قتل عام دانش آموزان یمنی نقض آشکار قوانین جنگی است
کشتار دانش اموزان یمن

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل گفت : این اقدام (ائتلاف متجاوز سعودی) قتل عام کودکان یمنی بود و شمار زیادی از کودکان هنوز در بیمارستان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف در یمن حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن را که به کشته شدن ده‌ها کودک یمنی در شمال این کشور انجامید، محکوم و آن را نقض آشکار قوانین جنگی و حقوق بین المللی انسانی دانست.

متریکسل رنالو کفیل نمایندگی سازمان ملل در یمن در دفتر یونیسف در صنعا گفت: "این یکی از مرگبارترین حملات علیه کودکان در یمن از زمان شروع درگیری‌ها بود. این اقدام قتل عام کودکان یمنی بود و شمار زیادی از کودکان هنوز در بیمارستان هستند و احتمالا بسیاری نیز جان خود را از دست می‌دهند، این مساله به هیچ روی پذیرفتنی نیست و نقض آشکار حقوق بین الملل انسانی و از نظر قوانین جنگ به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد ما از همه طرف‌های درگیری درخواست می‌کنیم حمله به غیر نظامیان و به خصوص کودکان و حمله به زیرساخت‌ها را متوقف کنند و در خواست می‌کنیم برای ترک مخاصمه و پایان دادن به جنگ، وارد گفتگو شوند. این جنگ علیه کودکان است که باید خاتمه یابد.

از زمان شروع حمله ائتلاف سعودی به یمن، این کشور شدیدترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند که بیش از بیست و دو میلیون یمنی به کمک‌های انساندوستانه نیاز دارند.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: