X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : یکشنبه, 17 تیر,1397 | 12:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 تیر,1397 | 12:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 17 تیر,1397 | 12:54 ب.ظ

هدف رژیم صهیونیستی چیست؟ مسولان فلسطینی پاسخ می دهند

  • هدف رژیم صهیونیستی چیست؟ مسولان فلسطینی پاسخ می دهند
رژیم صهیونیستی

شماری از مسئولان فلسطینی در گفت و گو با ایرنا تخریب اخیر روستاهای «خان الاحمر» و «ابونوار» توسط رژیم صهیونیستی را پرده ای دیگر از طرح سازش «معامله قرن» برای پاکساژی نژادی ، جداسازی قدس از کرانه باختری و منع تشکیل دولت مستقل فلسطینی دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر"، رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته تخریب روستاهای خان احمر و ابونوار را در حاشیه شرقی قدس آغاز کرد که در جریان آن نظامیان تا بن دندان مسلح صهیونیست، برای تخلیه و تخریب خانه ها، حجاب از سر زنان و دختران فلسطینی ساکن این روستاها کشیدند و همه را با ضرب و شتم و با زور سرنیزه از خانه و کاشانه شان اخراج کردند.
در این حملات دستکم 35 نفر بازداشت و به مکانی نامعلوم برده شدند و تعداد زیادی نیز جراحت دیدند.
**تقسیم کرانه باختری بدون راه ارتباطی
«عدنان الحسینی» استاندار قدس اشغالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رام الله، دور جدید اشغالگری صهیونیست ها و این جنایت ها را با چراغ سبز آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: واشنگتن برای فرزند نامشروع خود نام اصلی پایتخت فلسطین را تغییر داده و در چارچوب معامله قرن، سفارتش را از تل آویو به قدس منتقل کرد.
وی هدف اصلی این اقدام را «جداسازی شهر قدس از کرانه باختری» و «تقسیم کرانه باختری به دو قسمت و بدون هیچ ارتباطی» عنوان کرد و گفت: ما در برابر یک اقدام استعماری هستیم که قصد دارد راه را برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی در آینده ببندد.وی افزود: آواره کردن اهالی چادرنشین و روستایی در این مناطق به خصوص، یعنی به صورت عملی شرایط برای شهرک سازی های جدید و گسترش پروژه شهرک های صهیونیست نشین مانند «معالیه ادومیم» است.
استاندار قدس اشغالی بر ضرورت افزایش تلاش ها برای تقویت فلسطینیانی که در معرض خطر آوارگی و اخراج از خانه هایشان هستند، تاکید کرد و لزوم رسواکردن اشغالگران در مجامع بین المللی و افکار عمومی جهان را یادآور شد.
**لزوم توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان و تل آویو
«داود شهاب» مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی نیز در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد که برای جلوگیری از چنین دشمنی های آشکاری، باید همکاری و هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان در رام الله و اشغالگران صهیونیست متوقف شود.
وی اضافه کرد: همچنین همه باید برای یک رویارویی سراسری دست به دست هم دهیم تا علیه شهرک نشینان مهاجر و ارتش رژیم صهیونیستی که از آنان حمایت و پشتیبانی می کند، آماده نبرد شویم.از سوی دیگر «حازم القاسم» سخنگوی جنبش «حماس» اظهار داشت: این سیاست صهیونیست ها، از حمایت آمریکایی ها برخوردار است و می طلبد که برای مقابله با آن یک مجاهدت ملی و یکپارچه داشته باشیم تا جلوی دستیابی به اهدافشان را بگیریم.
«جبهه خلق برای آزادی فلسطین» نیز بر ضرورت به کارگیری راه هایی برای تقویت اهالی این روستاها تاکید و این حمایت را ماموریتی ملی توصیف کرد که بر عهده همه نیروها، احزاب، گروه ها و نهادهای رسمی و غیر رسمی است.فعالان فلسطینی معتقدند این جنایت با حمایت دولت آمریکا و در سایه سکوت رژیم های عربی، رخ می دهد که اخیرا مشغول آماده سازی طرح موسوم به «معامله قرن» هستند. طرحی آمریکایی که یکی از مفاد آن معرفی قدس به عنوان پایتخت دولت جعلی 'اسرائیل' است.
فعالان فلسطینی گفتند که این حملات در راستای پاکسازی نژادی قدس از فلسطینیان عرب است.
در همین حال خبرها حاکی از آن است که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که حکم تخریب این روستا را صادر کرده بود، به علت فشارهایی از سوی برخی از کشورها مانند فرانسه، انگلیس و ایرلند که از اوضاع در خان الاحمر ابراز نگرانی کرده بودند و مقاومت مردمی فلسطینیان، تا یازدهم جولای (20 تیرماه) ادامه اجرای این حکم را به تعویق انداخت.                                                                                                                                     
منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: