X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 65
تاریخ ثبت : شنبه, 09 تیر,1397 | 03:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 تیر,1397 | 03:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 تیر,1397 | 03:26 ب.ظ

کمپ‌های اسکان موقت میانمار، آماده پذیرش روهینجایی‌ها

  • کمپ‌های اسکان موقت میانمار، آماده پذیرش روهینجایی‌ها
میانمار

اردوگاه‌های اسکان موقت میانمار در راخین برای بازگشت ۱۵۰ روهینجایی از بنگلادش به صورت روزانه آماده هستند اما روهینجایی‌هایی که به بنگلادش گریخته‌اند، ترس از بازگشت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشربه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وین کاینگ، مدیر مهاجرت میانمار در منطقه "انگا خو را" گفت: ما از ژانویه ۲۰۱۸ آماده‌ایم تا پذیرای این مهاجران باشیم. این اردوگاه‌ها از همان زمان باز شده‌اند.اما با توجه به ترس آوارگان روهینجایی نسبت به بازگشت به میانمار این اردوگاه‌ها در اکثر روزها خالی هستند. از طرفی هم دولت میانمار تلاش زیادی برای تضمین دادن و مطمئن کردن روهینجایی برای بازگشت به خرج نداده است.

کمتر از ۲۰۰ مسلمان روهینجایی از ۷۰۰ هزار تن از آنها به این اردوگاه ها بازگشته‌اند.در ماه‌های اخیر، دولت میانمار اعلام کرده که ده‌ها مسلمان روهینجایی پس از عبور غیرقانونی از مرز بنگلادش وارد میانمار شده‌اند.

دولت میانمار همچنین گزارش داده که دیگر روهینجایی‌هایی که خواستند تا با قایق به بنگلادش بروند، با امواج به صورت تصادفی به سواحل میانمار بازگشته و پس از طی مراحل در اردوگاه ترانزیتی نزد خویشاوندانشان منتقل شدند.دولت بنگلادش چنین بازگشتی را مشروع نمی‌داند و محمد ابولکلام، کمیسیونر آوارگان بنگلادش در این باره گفت: روند بازگشت روهینجایی‌ها آغاز نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: