X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 88
تاریخ ثبت : شنبه, 09 تیر,1397 | 03:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 تیر,1397 | 03:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 تیر,1397 | 03:21 ب.ظ

هفته حقوق‌بشر آمریکایی مظلومیت ایران را فریاد می‌زند/ کدخدای کهنه‌کار قتل و کشتار

  • هفته حقوق‌بشر آمریکایی مظلومیت ایران را فریاد می‌زند/ کدخدای کهنه‌کار قتل و کشتار
حقوق بشر

هفته دوم تیرماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، هفته‌ای پرحادثه​ است و با ورق زدن تقویم به رویدادهایی برمی‌خوریم که هریک از آنها کافی است به دلیل جنایاتی که با حمایت مدعیان جهانی در حق مردم ایران شده است، آسودگی را از وجدان بشریت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشرهفته دوم تیرماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، هفته‌ای پرحادثه​ است و با ورق زدن تقویم به رویدادهایی برمی‌خوریم که هریک از آنها کافی است به دلیل جنایاتی که با حمایت مدعیان جهانی در حق مردم ایران شده است، آسودگی را از وجدان بشریت بگیرد. 
رهبر معظم انقلاب هم در سخنان خود  در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر در ششم تیرماه 1394، تاکید کردند: «به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ «حقوق‌بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعا حقوق‌بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است». بنابراین هفته حقوق بشر آمریکایی، مظلومیت ایران اسلامی را فریاد می زند.
جنایات آمریکایی‌ها در طول تاریخ علیه بشریت فجایعی را رقم زده که روسیاهی ابدی برای این کشور همواره مدعی و گستاخ در پی داشته است. جنایات متعدد علیه مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در صدرکارنامه سیاه حقوق‌بشری آمریکا قرار دارد. البته آمریکایی‌ها هیچگاه به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نبوده و در نمونه‌های اخیر در موضوع پرونده هسته‌ای ایران و متعهد نماندن به معاهده آب‌وهوایی پاریس رذالت خود را نشان داده ولی اوج وقاحت این رژیم دیکتاتورمآب و ضدحقوق‌بشر، خروج از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل به بهانه عدم دفاع این شورا از یک رژیم کودک‌کش و سفاک به نام رژیم صهیونیستی، بود که پازل لاقیدی این کشور به تعهدات بین‌المللی را کامل کرد.
 بزرگترین مدعی ضدحقوق‌بشر
در آمریکا که ادعای سردمداری حقوق‌بشر را دارد، بزرگترین نقض حقوق‌بشر انجام می‌شود. سرکوب و کشتار وسیع سیاهپوستان که تقریبا هر هفته شاهد این جنایت در ایالات مختلف آمریکا هستیم، سرکوب معترضین و مردمی که به سیاست‌های دولت آمریکا اعتراض دارند که سرکوب جنبش 99درصدی یک نمونه از آن است، گرسنگی 40میلیون آمریکایی و بسیاری دیگر از این نمونه‌ها، نماد بارز اقدامات ضدحقوق‌بشری رژیم جنایتکار آمریکاست. اقدامات و جنایات واشنگتن در منطقه و حمایت آشکار از جنایت‌های تل‌آویو در فلسطین اشغالی، حمایت از عربستان در فجایع یمن و همچنین حمایت از تکفیری‌ها در سوریه نیز باید به لیست خیانت‌های واشنگتن به بشریت افزوده شود.
تاریخ جمهوری اسلامی ایران هم سرشار از چنین جنایت‌هایی است که همگی از سوی آمریکا یا عمال منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن صورت گرفته است. تقدیم 17هزار شهید ترور که از سوی عمال داخلی و خارجی آمریکا و در برخی مواقع با دخالت مستقیم واشنگتن صورت گرفته، برگ سیاهی از خصومت آمریکا علیه کشورمان است. حمایت از منافقین و حمایت مستقیم لجستیکی و اطلاعاتی از صدام در جنگ تحمیلی را نیز باید به کارنامه ننگین آمریکا علیه کشورمان افزود. اما هفته دوم تیر را با توجه به رویدادهای شاخص آن می‌توان، هفته‌ای منحصربه‌فرد در تاریخ کشورمان به حساب آورد. 

رهبر معظم انقلاب در سخنانی در ششم تیرماه 1394 در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر تاکید کردند: «امروز کشور به شناخت دشمن نیاز دارد. دشمن را بشناسیم. آمریکا را بشناسیم. در همین چند روز مشاهده کنید. فردا هفتم تیر است، حادثه‌ حزب اتفاق افتاده است. در سال ۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثه بمباران شیمیایی سردشت اتفاق افتاده است؛ بله، صدام آن کار را کرد، اما پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمب​های شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ در روز یازدهم تیر، ترور شهید صدوقی است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر، حادثه‌ اسقاط هواپیمای ایرباس روی خلیج‌فارس است. از هفتم تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار انجام شد؟... به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ «حقوق‌بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعا حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی می​کنند از این هیولا -که سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های بعضی دنباله‌روهای آمریکاست- یک چهره‌ موجهی معرفی کنند، اینها دارند خیانت می​کنند؛ اینها دارند جنایت می​کنند»
کوتاه سخن اینکه، اهتمام به این فرمایش رهبری درخصوص هفته حقوق‌بشر آمریکایی، بخشی از مظلومیت ایران اسلامی در قبال جنایات آمریکای جنایتکار را به دنیا منعکس کرده و در کوس رسوایی این جلاد مدعی خواهد کوبید.                                                                                                                                                                                                                                             
منبع:حمایت

برچسب ها:
ارسال نظر: