X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 خرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 198
تاریخ ثبت : یکشنبه, 27 خرداد,1397 | 11:05 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 27 خرداد,1397 | 11:05 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1397 | 11:05 ق.ظ

برادر کشی در وقت اضافه

  • برادر کشی در وقت اضافه
کشتار در یمن

تاریخ تکرار شد؛ در ایام بازی‌های جام جهانی کشتار مسلمانان یمن شدت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ تکرار شد و یک بار دیگر در ایام بازی های جام جهانی کشتار مسلمانان یمن شدت گرفته است. تحولات میدانی اما نشان از محاصره عناصر ائتلاف متجاوز سعودی توسط مبارزان یمنی در ساحل غربی است. این روزها یمن روزهای سختی را می گذراند و با شروع شدن جام جهانی کشتار یمنیها توسط سعودی ها/ امریکایی ها و اماراتی ها شدت گرفته است.
 
در این میان اما یگان موشکی یمن موضع نیروهای ائتلاف سعودی را در ساحل غربی با یک فروند موشک دوشکا هدف قرار داد که بیش از چهل نفر کشته و زخمی شدند. یک منبع نظامی هم از انهدام بیست خودرو متعلق به مزدوران سعودی در عملیات پیشروی موفقیت آمیز در خط ساحلی حدیده خبر داد.­


 آخرین تحولات میدانی یمن
وزیر بهداشت یمن، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی حمله به زیر ساخت های بهداشتی شهر الحدیده دانست. وزیر بهداشت یمن حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به اتاق هماهنگی امداد رسانی و اورژانس بیمارستان الثوره در شهر الحدیده را حمله کلی به زیرساخت بهداشتی در یمن دانست. "طه المتوکل" در این زمینه گفت: "ما کشورهای متجاوز و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل را مسئول این حمله و هدف قرار دادن انسانیت می دانیم، آنها تهاجم ظالمانه و وحشیانه به شهر الحدیده را اداره، پشتیبانی و حمایت می کنند. در واقع این آمریکا و اسرائیل هستند که به صورت مستقیم مؤسسات بهداشتی را هدف قرار می دهند و به هیچ عنوان به هیچ یک از اصول اخلاقی و انسانی اهمیت نمی دهند".
 
پخش تصاویر از داخل شهر و فرودگاه الحدیده
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر با پخشی تصاویری از داخل شهر الحدیده و فرودگاه این شهر، ادعای رسانه های وابسته به ائتلاف سعودی را مبنی بر کنترل شهر و فرودگاه الحدیده تکذیب کرد. در این تصاویر یکی از شهروندان جوان الحدیده گفت: "ما می خواهیم در صلح و امنیت زندگی کنیم و خواهان جنگ نیستیم". یکی دیگر از شهروندان گفت: "ما نمی خواهیم الحدیده به سرنوشت عدن و سایر استان های ویران شده دچار شود". در ادامه تصاویری از فرودگاه بین المللی الحدیده و همچنین پایگاه هوایی الربیعی - تیپ 67 در این شهر پخش شد. یکی از مبارزان یمنی که مقابل فرودگاه الحدیده ایستاده است، در سخنانی گفت: "امروز دومین روز از ایام عید مبارک فطر است و ادعای دشمن مبنی بر تحت کنترل درآوردن فرودگاه به هیچ عنوان صحت ندارد. دشمن همیشه دروغ پراکنی می کند و تبلیغات رسانه ای به راه می اندازد". شماری از مبارزان نیز شعار "الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و لعنت بر یهودیان و اسلام پیروز است" سر دادند.

جنگنده های سعودی سه بار فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کردند
شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد جنگنده های متجاوز سعودی سه بار فرودگاه بین المللی الحدیده را در غرب یمن هدف قرار دادند. همچنین جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی در سطحی گسترده و چند بار مناطق مسکونی را در جنوب الحدیده در غرب یمن هدف قرار دادند.
 
 قطع محورهای امداد رسانی به مزدوران سعودی در ساحل غربی
شبکه تلویزیونی العالم  به نقل از خبرنگار خود در یمن گزارش داد یک منبع یمنی ادامه قطع محورهای امداد رسانی را برای متجاوزان و مزدوران سعودی در ساحل غربی برای دومین روز متوالی تائید کرد.
 
ائتلاف متجاوز سعودی، یمنی ها را سپر بلای نظامیان خود قرار می دهد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد عبدالسلام جابر وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی در حال قربانی کردن طرفداران مسلح خود از استان های جنوبی یمن است و آنان را سپر بلای نظامیان خود قرار می دهد.
 
تک تیراندازان یمنی بیش از 40 مزدور و منافق سعودی را در مناطق مرزی شکار کردند

شبکه تلویزیونی المسیره  گزارش داد یک منبع در یگان تیرانداز ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کرد در 48 ساعت گذشته بیش از 40 منافق و مزدور سعودی در عملیات تک تیراندازان یمنی در جبهه های مناطق مرزی کشته و زخمی شدند.
 
کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی در جیزان

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد در حمله مبارزان یمنی به مواضع ائتلاف متجاوز در جیزان شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند. کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران سعودی در استان تعز در یمن شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد شماری از مزدوران و منافقان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در حمله توپخانه ای مبارزان یمنی به مواضع آنان در جبهه الصلو در استان تعز کشته یا زخمی شدند. وزارت بهداشت یمن حمله ائتلاف متجاوز به بیمارستان الثوره در الحدیده را محکوم کرد شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد وزارت بهداشت یمن اقدام ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی سعودی را در هدف قرار دادن دفتر بهداشت بیمارستان الثوره در الحدیده محکوم کرد.

تکذیب تصرف الحدیده
عناصر ائتلاف متجاوز سعودی در محاصره مبارزان یمنی در ساحل غربی شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای ائتلاف سعودی را در ساحل غربی محاصره کردند. هلاکت 50 نفر از عناصر مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن در جنوب استان الحدیده شبکه تلویزیونی المیادین  گزارش داد یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد 50 نفر از عناصر مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی سعودی در چند ساعت گذشته در جنوب الحدیده به هلاکت رسیدند و 13 دستگاه خودرو نظامی متعلق به آنان منهدم شد. حمله توپخانه ای مبارزان یمنی به محل تجمع نظامیان سعودی
شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد مبارزان یمنی محل تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه نظامی الخقاقه هدف حملات توپخانه ای قرار دادند.
 
تلاش فرستاده سازمان ملل در یمن برای پایان دادن به درگیری ها در الحدیده
فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن روز شنبه به منظور برگزاری گفتگوهای فوق العاده درباره الحدیده وارد صنعا، پایتخت یمن، شد. بندر راهبردی الحدیده در کنترل جنبش انصارالله است و در پی تهاجم نیروهای متجاوز طرفدار عربستان، احتمال بروز فاجعه انسانی در آن، دور از ذهن نیست. به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، ادامه تهاجم نیروهای طرفدار عربستان به الحدیده می تواند باعث قطع کمک های بشر دوستانه ای شود که به طور عمده از طریق این بندر انجام می شود. بنابر اعلام سازمان ملل، این کمکها برای کشوری که از بیش از سه سال پیش درگیر جنگ است و شاهد وخیم ترین بحران انسانی در جهان است، ضروری است. سارا لیه ویستون، مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید:« نبرد الحدیده می تواند اثر ویرانگری بر غیر نظامیان نه تنها در این شهر بلکه در سراسر یمن بگذارد». حدود 600 هزار نفر در بندر الحدیده و حومه آن زندگی می کنند. داوود فاضل، رئیس اداره بندر الحدیده روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت علی رغم درگیری ها، بندر هنوز به کار خود ادامه می دهد. شورای امنیت سازمان ملل نیز روز پنجشنبه بار دیگر خواستار ادامه فعالیت بندر الحدیده و سلیف در شمال یمن شد. بخشی از جمعیت این کشور در آستانه قحطی قرار دارد.
 
ادعاهای دروغین رسانه های وابسته به سعودیها و اماراتی ها
منابع خبری به نقل از منابع میدانی اعلام کردند آنچه رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی اماراتی در مورد اشغال مناطق یمن مانند فرودگاه الحدیده ادعا می کنند کذب محض است، در طول چند هفته گذشته که حملات سنگین ائتلاف سعودی اماراتی با فرماندهی ارتش آمریکا به ساحل غربی شروع شده رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی فارسی به صورت مداوم چنین خبرهای دروغی را در مورد پیروزی‌ خیالی ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن منتشر می‌کنند.
منابع خبری افزودند: در حال حاضر عناصر مهاجم در سه منطقه شامل جبهه الفازه، الدریهمی و الجاح محاصره شده‌اند و تنها راه کمک‌رسانی به آنها از مسیر دریا است که این محور هم زیر آتش مستقیم نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارد. ائتلاف سعودی اماراتی و مزدوران آنها که روز گذشته از اشغال فرودگاه الحدیده خبر داده بودند، امروز اعلام کردند که فقط به آن اشراف آتش پیدا کرده‌اند.
به گفته منابع خبری از روز اول دور دوم حمله به ساحل غربی تاکنون تلفات مهاجمان بسیار قابل توجه بوده است. علاوه بر یک ناو آبی خاکی، 130 دستگاه انواع خودرو منهدم و صدها تن از مهاجمان کشته و زخمی شده‌اند. اصرار عناصر مهاجم بر تثبت یک سرپل در ساحل غربی است و این همان نکته‌ای است که فرماندهی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به آن پی برده و می‌خواهند مانع از تحقق چنین مساله‌ای شوند. دسترسی به فرودگاه در حال حاضر مهم ترین راهبرد دشمن است تا با استفاده از زیرساخت‌های آن بتواند محوری ثابت برای تدارکات در جبهه‌های مختلف پیدا کند.
منابع خبری با اشاره به ادامه درگیری ها در محور جنوب الحدیده در روستای المنظر و امتداد جنوبی فرودگاه اعلام کردند المنظر در کنترل انصارالله است.و تصاویر و فیلمهای منتشره شبکه الحدث (شبکه ضد انصارالله) در خصوص سیطره ائتلاف بر فرودگاه الحدیده مشخص کننده موقعیت منطقه نیست و همچنین تصاویر مربوط به ورودی و تابلوی فرودگاه مربوط به سایر فیلم ها و قدیمی است.
منابع خبری همچنین اعلام کردند در اثر حملات انصارالله در سه منطقه الدریهمی، الجاح، الفازه مسیر ساحلی قطع شده و درگیری ها جریان داردو وضعیت در الدریهمی و الجاح و الفازه درحالت درگیری است و فعلا سیطره طرفین بر این مناطق تثبیت نشده است در محور مثلث (سه راهی) العدین هم انصارالله حملات سنگینی را ترتیب دادند.
منابع خبری افزودند : شلیک یک فروند موشک توچکا به تجمعات نیروهای تحت حمایت امارات در جنوب الحدیده توسط یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن انجام شد واین حمله که با پرواز و اطلاعات بدست آمده از پهپادهای انصارالله انجام گرفت بیش از ۴۰ نفر از نیروهای ائتلاف را بهلاکت رسیدند و تعداد زخمی ها هم (آنچه شاهدان در بیمارستان المخاء گزارش کردند) خودروهای اورژانس طی ۲۵ بار مجروحین را به بیمارستان منتقل کرده اند.
همچنین پاکسازی ارتفاعات اضیق در صحرای بقع (شمال شرقی صعده) از نیروهای ائتلاف و منصور هادی انجام شد.
به گزارش منابع خبری فرستاده سازمان ملل وارد صنعاء شد و مشخص شد که چرا عملیات پرشدت رسانه ای در چند روز گذشته برای چه بوده است.
وی برای اعلام شروط امارات به مقامات انصارالله در خصوص الحدیده به صنعاء سفر کرده است.
منابع خبری اعلام کردند امارات عقب نشینی انصارالله را از الحدیده خواستار شده و همچنین متذکر شده اند که حملات سایر جبهه ها و این جبهه متوقف نخواهد شد.
 
نظامیان فرانسوی در جنگ یمن شرکت دارند

روزنامه فرانسوی فیگارو فاش کرد نظامیان فرانسوی هم‌اکنون در جنگ یمن حضور دارند. روزنامه لوفیگارو در یادداشتی اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش فرانسه هم‌اکنون در کنار نظامیان ارتش امارات عربی متحده در حمله به الحدیده شرکت دارند. 
 
سومین شکست ائتلاف سعودی 
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ائتلاف سعودی پس از سومین شکست در پیشروی به طرف الحدیده، برای حمله رسانه ای تلاش می کند. 
عبدالسلام افزود: نبردها ادامه دارد و نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه الدریهمی در محاصره قرار گرفته اند.
 
سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ائتلاف سعودی نتوانست وارد فرودگاه الحدیده شود.
وی افزود: جنگ فرسایشی در انتظار ائتلاف سعودی است و این ائتلاف نخواهد توانست نبرد را به سود خود به پایان برساند.

برچسب ها:
ارسال نظر: