X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 خرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 63
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 خرداد,1397 | 12:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 خرداد,1397 | 12:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 13 خرداد,1397 | 12:22 ب.ظ

اسرائیل برای تحقیق درباره شهادت پرستار فلسطینی متعهد شد

  • اسرائیل برای تحقیق درباره شهادت پرستار فلسطینی متعهد شد
النجار

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تحقیقات لازم را در مورد شهادت پرستار فلسطینی که روز جمعه حین اعتراضات در مرزهای مشترک با غزه به دست نیروهای اسرائیلی کشته شد، صورت می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، مسئولان بهداشت و شاهدان اظهار کردند، نیروهای رژیم صهیونیستی رزان النجار، پرستار داوطلب فلسطینی(۲۱ ساله) را هنگامی که در حال دویدن به سمت یکی از مصدومین در نزدیکی حصار مرزی در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار  بود به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: افراد مسلح فلسطینی با گلوله و بمب دست ساز به سمت نیروهای آن در مرزها حمله‌ور شده بودند.

هزاران تن روز شنبه در مراسم تشییع پیکر  النجار در غزه شرکت کردند از جمله افرادی که وی آنها را طی تظاهرات قبلی در مرزها مداوا کرده بود.

با کشته شدن این پرستار تعداد کشته شدگان  فلسطینی در تظاهرات هفتگی که ۳۰ مارس در نوار غزه آغاز شد به ۱۱۹ تن رسید.

جواد عواد،  وزیر بهداشت فلسطین ضمن محکومیت شهادت النجار گفت: اقدام ارتش اشغالگر  در کشتن عامدانه النجار با ضرب گلوله در سینه او جنایت جنگی به شمار می‌رود و بیانگر پافشاری این ارتش در نقض تمام معاهدات بین المللی و توافقنامه‌هایی است که خواهان حمایت از کادر پزشکی و امدادگران در حین درگیریها هستند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد: دائما به دنبال عبرت گرفتن و ممانعت از افزایش تعداد کشته شدگان و زخمی‌ها در منطقه حصار مرزی با غزه هستیم اما سازمان "تروریستی" حماس به شکل سیستماتیکی جان غیر نظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد!

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: