X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 خرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 139
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 خرداد,1397 | 11:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 خرداد,1397 | 11:51 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 13 خرداد,1397 | 11:51 ق.ظ

نویسنده کتاب حکومت اسلامی: راه امام خمینی (ره) الگوی آزادی خواهان جهان است

  • نویسنده کتاب حکومت اسلامی: راه امام خمینی (ره) الگوی آزادی خواهان جهان است
امام خمینی (ره)

ایران شناس و نویسنده چینی با اشاره به اینکه راه امام خمینی (ره) الگوی آزادی خواهان جهان است از امام به عنوان اسطوره ای یاد کرد که با آمدنش تحولی شگرف در عرصه جهانی بوجود آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، 'وو چنگ' (wu cheng) مترجم کتاب «حکومت اسلامی» به زبان چینیاظهار داشت: امام(ره) مردی از تبار انبیا بود که توانست ایران را متحول کرده و با انقلاب اسلامی پیامی رسا به دنیا برساند که اسلام بالاترین دین است.
این استاد دانشگاه هونان چین پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام را مهم توصیف کرد و گفت که با گذشت چندین دهه از آن زمان نهال انقلاب ایران قویتر از قبل رشد کرده و هر روز بارورتر می شود و دشمنان ایران و اسلام هرگز نمی توانند در این روند خللی ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه اندیشه جهانی امام (ره) هنوز به طور کامل شناخته نشده است گفت: امام خمینی (ره) با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر اینکه مسلمانان را بیدار کرد، بر جهان نیز تاثیرگذار بود.
او گفت اکنون 30 سال بعد از ارتحال امام، جمهوری اسلامی ایران شکوفا تر از همیشه در مسیر توسعه گام بر می دارد و می خواهد با پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی الگویی جهانی باشد و به رغم همه فشارها و چالش ها برای تحقق این اهداف در تلاش است.
کتاب 'حکومت اسلامی' امام راحل با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در چین به زبان چینی ترجمه و توسط انتشارات 'شین جوان' در پکن در 3000 نسخه منتشر شده است.
ووچنگ، ایرانشناس و استاد رشته مطالعات بین المللی دانشگاه 'خه نان' است که در کتاب حکومت اسلامی، صفات بارز امام و شخصیت وی را برای چینی ها تشریح کرده است. 
دکتر 'وو چنگ' که تز فوق لیسانس خود را در مورد کتاب ولایت فقیه امام خمینی تألیف کرده، معتقد است «با وقوع انقلاب اسلامی تغییرات فوق العاده ای در تمدن اسلامی ایجاد شد، هر محققی که بخواهد در زمینه جهان اسلام مطالعاتی داشته باشد نمی تواند ایران را نادیده بگیرد و مطالعه در مورد ایران بدون تحقیق و مطالعه پیرامون اندیشه های امام خمینی امکان پذیر نیست و کسی که به دنبال درک تغییرات اساسی تحقق یافته در ایران باشد، بدون مطالعه کتاب «حکومت اسلامی» امام خمینی که زیر بنای اندیشه ای حکومت اسلامی در ایران است، ره به جایی نخواهد برد.»
از دکتر ووچنگ تا کنون چندین مقاله و کتاب در مورد ایران و امام خمینی (ره)، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و اهداف آمریکا در ایجاد جنگ و درگیری در خاورمیانه منتشر شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: