X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 72
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1397 | 03:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1397 | 03:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1397 | 03:03 ب.ظ

به هیچ وجه برنامه هسته ای خود را متوقف نمی کنیم/ لیبی و عراق نیستیم

  • به هیچ وجه برنامه هسته ای خود را متوقف نمی کنیم/ لیبی و عراق نیستیم
امریکا کره شمالی

کره شمالی اعلام کرده است به هیچ عنوان برنامه هسته ای خود را در مقابل امتیازات اقتصادی آمریکا متوقف نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، خبرگزاری رسمی کره شمالی  اعلام کرد که این کشور درصورت پافشاری امریکا  به کنار گذاشتن برنامه هسته ای  در نشست با ترامپ تجدید نظر خواهد کرد. پیونگ یانگ اعلام کرد که هرگز برنامه هسته ای خود را در مقابل تجارت اقتصادی با آمریکا کنار نخواهد گذاشت.
کیم گیو گوان،معاون وزیذر امور خارجه  کره شمالی امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای مطبوعاتی به صورت مشخص جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا آمریکا را هدف انتقاد قرار داد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: نشست آتی آمریکا-کره شمالی قدمی بزرگ به سمت تنش زدایی در شبه جزیره کره و ساخت آینده ای بزرگ خواهد شد. اما پیش از نشست آمریکا-کره شمالی اظهارات لجام گسیخته ای در آمریکا مطرح می شود که باعث تحریک طرف دیگر مذاکره می شود و من کاملا ناامید شده ام که این (اظهارات) نشانه رفتاری کاملا ناعادلانه است.
مقامات عالیرتبه کاخ سفید  و وزارت خارجه ازجمله بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ادعاهایی را درباره شیوه خلع سلاحی همانند لیبی (کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر) باقابلیت خارج کردن تسلیحات هسته ای ، موشکها و تسلیحات بیوشیمیایی مطرح کرده اند و در مورد فرمول برچیدن تسلیحات هسته ای به عنوان قدم اول و حرکت متقابل (آمریکا) پس از آن صحبت کرده اند.
به گفته معاون وزیر خارجه کره شمالی این اظهارات نشان دهنده تمایل طرف آمریکایی برای انجام مذاکره نیست بلکه نشانه حرکت شیطانی برای تحمیل سرنوشت لیبی و عراق بر کشور کره شمالی است؛ کشورهایی که در نهایت به دلیل تسلیم در برابر قدرتهایی بزرگ سرنگون شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر: