X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 مهر 1399
تعداد بازدید خبر : 2860
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 01 مهر,1399 | 11:37 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 01 مهر,1399 | 11:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 01 مهر,1399 | 11:37 ق.ظ

رفتارهای شنیع و آزار جنسی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

  • رفتارهای شنیع و آزار جنسی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل
اسرای زن فلسطینی

شاهدان عینی فلسطینی از رفتارهای شنیع و آزار جنسی اسرای زن در زندان‌های اسرائیل روایتی تلخ را بیان می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، خبرگزاری آناتولی در حالی از آزار جنسی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد که انتقادهای بین‌المللی و هشدارهای فعالان حقوق بشر درباره وضعیت حدود ۴۳۰۰ اسیر فلسطینی ادامه دارد.

 این گزارش روایت زنان فلسطینی اسیر در زندان‌های اسرائیل و رفتار تحقیرآمیز ماموران اطلاعاتی در جریان بازجویی‌ها است.

 «دینا الکرمی» زن فلسطینی ۴۱ ساله که ۱۶ ماه از عمر خود را در زندان اسرائیل سپری کرده، روایت دلخراشی از آزار جنسی علیه خود در زمان حضورش پشت میله‌های زندان را به خاطر می‌آورد. او حین روایت کردن جلسات بازجویی‌های شبانه ماموران اطلاعاتی اسرائیلی دچار ترس و لرزش شد.

او می‌گوید: در تمام لحظات بازجویی‌ها تحقیر می‌شدم و در معرض آزار شدید جنسی قرار می‌گرفتم. بسیاری از زنان فلسطینی شبیه به من از آزار جنسی در زندان‌های اسرائیل شامل اقداماتی از قبیل انجام بازرسی‌های بدنی بسیار زننده رنج می‌بردند. من در بازداشتگاه مرکز صهیونیستی «عسقلان»، به مدت دو روز مورد آزار جنسی قرار گرفتم. وقتی من نپذیرفتم لباس‌هایم را در بیاورم، زندانبان به من حمله کرد و شلوارم را پاره کرد و مرا به شکلی شرم آور مورد بازرسی بدنی قرار داد.

الکرمی جولای ۲۰۱۸ توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در منزلش در شهر «هبرون» واقع در جنوب کرانه باختری بازداشت و به ۱۶ ماه زندان محکوم شد. اتهام وارده به وی، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با حماس به همراه ۶ زن فلسطینی دیگر بود.

«سهار فرانسیس» مدیر یک نهاد حقوق بشری فعال به نام الضمیر، در زمینه حمایت از زندانیان و اسرا درباره این آزارها می‌گوید: توهین‌های کلامی جنسی در زندان‌های اسرائیل، بخشی از سیاست سازماندهی شده به منظور تحقیر و شکنجه کردن اسرای فلسطینی به ویژه زنان و کودکان است.مقامات رژیم صهیونیستی از آزار جنسی به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر اسرا و زندانیان فلسطینی به ویژه در جریان بازجویی‌ها استفاده می‌کنند.

روایت دینا الکرمی از رفتارهای شنیع در زندان‌های اسرائیلی در حالی انجام شده که پیشتر نظامیان این رژیم در سال ۲۰۱۰ شوهرش «نشاط الکرمی» را به شهادت رسانده بودند.

این اسیر فلسطینی و همسر شهید می‌افزاید: هشت روز بعد از بازداشت و انتقالش به زندان عسقلان، بارها هوشیاری خودش را از دست داد و غش کرد. در جریان جلسات بازجویی شبانه در زندان، زندانبان مرد او را در حالی که دستانش از پشت بسته بود، هدف اقدامات ناشایستی قرار می‌داد و عکس‌هایی زننده از خودش به این اسیر نشان می‌داد.

یک زن اسیر فلسطینی دیگر که کمتر از ۴۰ سال دارد و  نخواست نامش فاش شود، روایت ناگواری از آزار جنسی ماموران و نیروهای اسرائیلی مطرح کرد. او می‌گوید: بعد از بازداشت در رام الله و در جریان انتقال به بازداشتگاهی در قدس اشغالی، نیروهای اسرائیلی او را مورد آزار جنسی قرار دادند. ماموران صهیونیست در خودروی انتقال اسرا و زندانیان من را در کنار یک مجرم یهودی قرار دادند و این فرد وی را مورد آزار جنسی قرار داد. فریادهای کمک خواهی من از زندانبانان و ماموران اسرائیلی تاثیری نداشت و آن مجرم صهیونیست مرتکب رفتارهای شنیعی شد که او قادر به بیانش نیست.

در حال حاضر حدود ۴۳۰۰ اسیر فلسطینی شامل ۴۱ زن و ۱۶۰ فرد نابالغ در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند و تنها خداست که می‌داند چه بلاهایی را ماموران اسرائیلی سر این اسرا می‌آورند.

برچسب ها:
ارسال نظر: