X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 57
تاریخ ثبت : شنبه, 29 شهریور,1399 | 06:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 شهریور,1399 | 06:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 شهریور,1399 | 06:27 ب.ظ

وخامت اوضاع بازداشتگاه‌های آمریکا در شرایط کرونایی

  • وخامت اوضاع بازداشتگاه‌های آمریکا در شرایط کرونایی
بازداشتگاه‌-آمریکا

وضعیت بازداشتگاه‎های مهاجران در آمریکا وخیم است و روند ابتلای مهاجران طی هفته‎های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از هافینگتون پست، بیش از ۵ هزار نفر در مراکز بازداشت مهاجران در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۸۰۰ مورد در هفته گذشته بوده است.

اگرچه مقام‎های اداره مهاجرت آمریکا می‌گویند که این اداره اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهد، اما فعالان حقوق بشری می‌گویند که امکاناتی برای محافظت از بازداشت شدگان وجود ندارد.

این گزارش می‎گوید به تازگی به مهاجران بازداشتی ماسک صورت داده شده، اما مهاجران مجبورند چندین بار از همان ماسک‌ها استفاده کنند و به آنها ماسک‌های جدید داده نمی‌شود؛ حتی به آنها اجازه شست و شوی ماسک‌های استفاده شده داده نمی‌شود؛ به کسانی که در این اماکن زندانی هستند صابون یا مواد ضدعفونی کننده داده نمی‌شود و حتی بعضی از آنها در معرض آفت کش‌ها و سایر مواد سمی هستند.

با وجود تعطیلی‌ها بر سر کرونا در سراسر دنیا، این اداره آمریکایی همچنان به بازداشت مهاجران می‌پردازد؛ همچنین هزاران کودک مهاجر نیز بازداشت شده‎اند. همچنین بسیاری از این مهاجران به اجبار به کشورهای مبدا بازگردانده می‎شوند؛ بسیاری از مقام‎های کشورهای مبدا عنوان کرده اند که مهاجران بازگردانده شده به این کشورها، مبتلا به ویروس کرونا بوده اند.

برچسب ها:
ارسال نظر: