X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 162
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 06:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 06:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 06:17 ب.ظ

انگلیس فاقد وجاهت اخلاقی برای توصیه دیگران به رعایت حقوق بشر است

  •  انگلیس فاقد وجاهت اخلاقی برای توصیه دیگران به رعایت حقوق بشر است
محمد آهنی امینه

محمد آهنی امینه رایزن نمایندگی ایران در ژنو گفته است انگلیس در جایگاهی نیست که دیگران را به رعایت حقوق بشر توصیه کند، بویژه برای ایرانیان که هنوز کودتای ۱۹۵۳ را فراموش نکرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشربه نقل  از صدا و سیما، محمد آهنی امینه رایزن نمایندگی ایران در ژنو، در پاسخ به اظهارات نماینده انگلیس در نشست شورای حقوق بشر که خواستار رعایت حقوق بشر و آزادی بیان توسط ایران شده بود، ضمن برشمردن برخی اقدامات ضد بشری این کشور ،گفت: انگلیس فاقد وجاهت اخلاقی برای توصیه دیگران به رعایت حقوق بشر است.
نماینده کشورمان با بیان اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، از انگلیس خواست به نقض‌های فاحش حقوق بشر در آن کشور بپردازد.
وی برخی اقدامات دولت انگلیس مانند ارسال سلاح‌های مرگبار به بازیگران بدنام در منطقه که منجر به کشتار مردم بیگناه در یمن و فلسطین شده است، حمایت تمام عیار از رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان و پشتیبانی از دیکتاتورها را تنها بخشی از کارنامه سیاه حقوق بشری این کشور دانست.
آهنی امینه در پایان افزود: انگلیس در جایگاهی نیست که دیگران را به رعایت حقوق بشر توصیه کند، بویژه برای ایرانیان که هنوز کودتای ۱۹۵۳ را فراموش نکرده اند.
گفتنی است چهل و پنجمین نشست شورای حقوق بشر از روز دوشنبه در ژنو آغاز شده و به مدت ۴ هفته ادامه خواهد یافت.

برچسب ها:
ارسال نظر: