X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 67
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 01:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 01:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 01:00 ب.ظ

تبعیض‌نژادی در نظام بهداشت و درمان انگلیس

  • تبعیض‌نژادی در نظام بهداشت و درمان انگلیس
کرونا در انگلیس

جدیدترین نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد نظام بهداشت و درمان این کشور خدمات بهتری به سفیدپوستان ارائه می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نتیجه یک نظرسنجی در انگلیس نشان داد، دو سوم از غیر سفیدپوستان انگلیس معتقدند نظام بهداشت و درمان این کشور، خدمات بهتری به سفیدپوستان انگلیس ارائه می‌دهد. 
طبق گزارش روزنامه گاردین، کمیته‌ای در مجلس انگلیس نظرسنجی تهیه کرده که در آن به ویژه زنان سیاه‌پوست، تبعیض علیه خود را در نظام بهداشت و درمان انگلیس، بیش‌تر احساس می‌کنند. مجموعا ۶۴ درصد از سیاه پوستان، در همه سنین معتقدند که در مقایسه با سفیدپوستان این کشور، خدمات بهداشتی و درمانی کم‌تری دریافت می‌کنند.
در این نظرسنجی ۳۴.۳ درصد از پاسخگویان، کاملا مخالف این موضوع بودند که در نظام بهداشت و درمان انگلیس، برابری نژادی وجود دارد؛ ۲۹.۶ درصد مخالف این برابر بودند و فقط ۱۹.۹ درصد کاملا موافق و ۲.۴ درصد نیز تاحدودی با این نظر موافق بودند.
حزب کارگر انگلیس از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ اعلام کرد باید یک بررسی جامع در انگلیس صورت گیرد تا مشخص شود چرا ویروس کرونا در این کشور، افراد از اقلیت‌های نژادی و سیاه پوستان را بیش‌تر قربانی می‌کند. در حالی که حدود ۱۸ درصد از جمعیت انگلیس را افراد اقلیت‌های نژادی و سیاه پوست تشکیل می‌دهد، یک سوم از بیمارانی که به علت ابتلا به ویروس کرونا، به شدت بیمارند، از این گروهند. سازمان نظام پزشکی انگلیس نیز اعلام کرده است دولت انگلیس باید فورا دست به کار شود، زیرا نسبت افراد اقلیت‌های نژادی و سیاه پوستان این کشور که دچار بیماری کرونا می‌شوند، بیش‌تر از سفیدپوستان این کشور است.
روزنامه گاردین نوشت با این که مشخص شده نسبت افراد از اقلیت‌های نژادی که قربانی ویروس کرونا می‌شوند، بیش از نسبت افراد سفید پوست و حدود ۲۷ درصد است، چرایی این موضوع روشن نشده و نیازمند بررسی هاست.
 موسسه پژوهش نظر شفاف (Clear View Research) نوشت ۷۵ درصد از سیاه پوستان در انگلیس معتقدند که در مجموع، از نظر حقوق بشر، با سفیدپوستان این کشور برابر نیستند. همچنین ۸۵ درصد گفته اند رفتار پلیس با آنان، برابر با سفیدپوستان انگلیسی نیست. در این نظرسنجی از ۵۱۵ سیاه پوست در فاصله ۲۹ ژوئیه تا ۱۲ اوت سال میلادی جاری، نظرخواهی شده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: