X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 126
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 12:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 12:43 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 12:43 ب.ظ

شهادت ۳۴۰۰ کودک و زخمی‌شدن ۳۸۰۰ نفر در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

  • شهادت ۳۴۰۰ کودک و زخمی‌شدن ۳۸۰۰ نفر در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن
یمن

مرکز حقوق بشر یمن اعلام کرد که درجنگ ائتلاف سعودی علیه ملت یمن، ۷۲۵۰ کودک یمنی در این حملات شهید و زخمی شده‌اند و بیش از ۵.۵ میلیون کودک در معرض خطر بیماری‌های کودکان به دلیل محاصره کشور قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مرکز حقوق بشر یمن نخستین گزارش خود را با عنوان «دوران کودکی با رنگ خون و با رایحه مرگ» با محوریت جنایت‌های ائتلاف متجاوز در حق کودکان یمنی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ منتشر کرد.

طبق گزارش شبکه المسیره، تعداد کودکانی که به دلیل حملات هوایی ائتلاف متجاوز از مارس ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، به شهادت رسیده اند به ۳۴۶۸ کودک می‌رسد و ۳۸۰۴ کودک نیز در این حملات زخمی شده‌اند. بیش از ۵.۵ میلیون کودک در معرض خطر بیماری‌های کودکان هستند، چراکه ارائه خدمات بهزیستی و تغزیه به دلیل محاصره و بستن فرودگاه‌ها و بنادر توسط ائتلاف متجاوز، پایین آمده است.

سازمان ملل نام ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان را از "فهرست ننگ" خارج کرده در حالی که واکنشی مناسب درخصوص قتل‌عام کودکان بی‌گناه یمنی ندارد .

«رضیه عبدالله» وزیر حقوق بشر یمن در این خصوص می‌گوید: قطعنامه‌ها و منشورهای بین‌المللی درمورد حقوق کودکان و زنان و غیرنظامیان در درگیری‌ها، صرفاً جوهری بر روی کاغذ است و ارتباطی با واقعیت ندارد. این امر در نقش سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی که در جنگ علیه یمن، در کنار ائتلاف متجاوز ایستاده‌اند، نمود پیدا می‌کند؛ همانند کاری که با خارج کردن نام عربستان از فهرست ننگ انجام دادند.

وی می افزاید:  مردم یمن طی شش سال تعدی و محاصره کشورشان، از غذا و دارو و فرآورده‌های نفتی محروم شده‌اند اما جامعه بین‌الملل فقط نظاره‌گر بوده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: