X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 43
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 11:54 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 11:54 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 11:54 ق.ظ

آمریکا از حقوق بشر بهره‌برداری سیاسی می‌کند

  • آمریکا از حقوق بشر بهره‌برداری سیاسی می‌کند
هیثم ابوسعید

کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر خاورمیانه گفت: آمریکا از شعار نقض حقوق بشر به نفع خود و اهداف سیاسی بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «هیثم ابوسعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر خاورمیانه در سازمان ملل متحد، گفت: قانون «ماگنیتسکی» در آمریکا از شعار «نقض حقوق بشر» به نفع فساد سوءاستفاده کرده است.

وی با بیان اینکه این قانون که در سال ۲۰۱۲ به تصویب رسید، در واقع نوعی قصاص سیاسی علیه تمام کسانی است که در برابر سیاست های آمریکا تسلیم نمی شوند.

ابوسعید افزود: قاعدتاً باید در برابر چنین قوانینی که برچسب بین المللی ندارد ایستاد. منطقی نیست که آمریکا که با دیگر کشورهای جهان درگیری دارد هر طور که دلش می خواهد ناقضان حقوق بشر را دسته بندی کند.

طبق گزارش مهر، وی تأکید کرد: مداخله برخی کشورهای عربی در یمن، سوریه، عراق، لیبی و فلسطین کاملاً آشکار است. آنها باعث کشتار مردم در این کشورها و بازداشتشان بدون در نظر گرفتن ساده ترین حقوق انسانی می شوند. این کشورها همچنین از گروه های تکفیری که بویی از انسانیت نبرده اند حمایت می کنند.

کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر یادآور شد : تازه ترین نمونه نقض حقوق بشر در ایالات متحده ، اقدام پلیس آمریکا در خفه کردن و به قتل رساندن «جورج فلوید» در این کشور با خونسردی کامل و بدون دادگاهی و محاکمه انجام شد.

وی ادامه داد: ما هیچ خبری از محاکمه هم پیمانان آمریکا تحت این قانون، نشنیده‌ایم بلکه بالعکس دولت آمریکا دائماً در مراجع بین‌المللی برای ممانعت از محاکمه آنها مداخله می‌کند. از سازمان ملل می خواهیم برای متوقف ساختن این نمایش خنده دار وارد عمل شود.

برچسب ها:
ارسال نظر: