X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 01 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 127
تاریخ ثبت : شنبه, 01 شهریور,1399 | 10:40 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 01 شهریور,1399 | 10:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 شهریور,1399 | 10:40 ق.ظ

خبرنگارانی که جانشان را برای دفاع از حق علیه باطل از دست می دهند راه‌شان ادامه دارد

  • خبرنگارانی که جانشان را برای دفاع از حق علیه باطل از دست می دهند راه‌شان ادامه دارد
وبینار خبرنگاران قربانی تروریسم

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق گفت: روزنامه نگارانی که جان خود را برای دفاع از حق علیه باطل و دفاع از کشور و سرزمینشان فدا کردند، راه‌شان ادامه دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، جابر الجابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق الجابری در اختتامیه وبینار تقدیر از خانواده خبرنگاران قربانی تروریسم، اظهار داشت: از مهمترین قربانیان رسانه، «اطوار بهجت» از روزنامه نگاران عراقی بود که به شهادت رسید. او مشغول فعالیت رسانه ای بود که در انفجار حرمین امامین عسگرین (ع) شهید شد.صدها نفر در این حادثه انفجاری به شهادت رسیدند.
وی افزود: ما از قهرمانان جنگ در مبارزه علیه داعش یاد می کنیم؛ آنها وارد میدان های خطر شدند و در پوشش رسانه ای بودند، کار آنها خطرناک تر از جنگ و عملیات های مسلحانه بود.
وی تاکید کرد: از روزنامه نگارانی که جانشان را از دست دادند، یاد می کنیم؛ از روزنامه نگارانی که راه آنها را پاس می داریم، آنها دنبال نشان دادن چهره ضد حق تروریست ها بودند.
الجابری افزود: ما در زمانی زندگی می کنیم که وسایل ارتباط جمعی توانستند روزنامه نگاری را به همه تلفن ها منتقل کنند و هر تلفنی می تواند یک خبرنگار باشد. خداوند به ما منت داد تا بتوانیم در عراق به پیروزی برسیم، دولت عراق از خبرنگاران حمایت می کند و ما به دنبال آن هستیم که مردم بتوانند در کشور با آرامش زندگی کنند.
قائم مقام وزیر فرهنگ عراق ادامه داد: شبکه رسانه ای عراق مستقل از حکومت است و این با دستور مستقیم مصطفی الکاظمی نخست وزیر است. خبرنگاران زبان مردمی هستند که کسی صدای آنها را نمی شنود، جایگاه خودتان را حفظ کنید و چیز زیبا را زشت و چیز زشت را را زیبا نشان ندهید و نترسید از بیان حقیقت ها و دست هایی که حقیقت ها را مشوش نشان می دهند.
وی در پایان گفت: امیدوارم که روزنامه نگاران در رفاه باشند. آنها جان خود را برای کشور و سرزمین خود فدا کردند و تلاش آنها همچنان پایدار خواهد بود.
گفتنی است وبینار تقدیر از خانواده خبرنگاران قربانی تروریسم عصر جمعه به همت انجمن بین‌المللی گزارشگران صلح و با مشارکت فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: