X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 188
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 29 مرداد,1399 | 02:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 مرداد,1399 | 02:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 29 مرداد,1399 | 02:48 ب.ظ

نقش دادستان ها در تأمین حقوق عامه بسیار مهم است

  • نقش دادستان ها در تأمین حقوق عامه بسیار مهم است
آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی نقش دادستان ها در تأمین حقوق عامه و اجرای قانون و عدالت را مهم دانست و گفت: در دادسرا باید با صبر و حوصله به پرونده ها رسیدگی کرد و مو را از ماست کشید تا از سرنخ ها به سرمنشاءهای ناامنی برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان ها و دادیاران را «سرداران لشگر قضایی عدالت طلب و تحول‌خواه» معرفی کرد که ارتباط راهبردی مستمری با موضوع امنیت و فرایند دادرسی و اجرای احکام و دوران پس از اجرای احکام قضایی دارند.

دادستان ها در تمام مراحل قضایی نقش مهم دارند
رئیس قوه قضاییه، نقش دادستان ها در شوراهای امنیتی و نظارتی و تعقیب و مجازات مجرمان و بازآفرینی اجتماعی و رصد فعالیت های محکومان پس از تحمل کیفر را مهم دانست و گفت: دادستان ها در تمام مراحل یک اقدام قضایی حضور دارند و در هیچ یک از مقاطع غایب نیستند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: همانطور که کوه زمین را از اضطراب حفظ می کند، دادستان ها و آرای قضات در حفاظت از جامعه در برابر اضطراب ها نقش اساسی دارند و همه آحاد یک جامعه در سایه حضور و تلاش دادستان ها در تأمین امنیت اجتماعی احساس آرامش می کنند.

اجازه نمی دهیم شهر مأمن جولانگاه بزهکاران شود
آیت الله رئیسی با اشاره به برخی جرائم مشهود در خیابان های پایتخت و تاکید بر این که هیچ‌ نقطه از شهر نباید مأمن و جولانگاه مجرمان و خلافکاران شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه نمی دهد افرادی با ایجاد لانه‌ های فساد در منازل و معابر، به امنیت و آسایش مردم آسیب بزنند و برخورد با چنین افرادی عبرت آموز خواهد بود‌. 

ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری به وظایف خود برای کاهش ناهنجاری ها عمل کنند
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم پیگرد قانونی ترک فعل دستگاه ها، از دادستانی خواست که ایجاد اردوگاه‌ های نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر را از ستاد مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح تفصیلی در مناطق جرم خیز جنوب تهران را از شهرداری پیگیری کند.

دادسراها‌ مو را از ماست بکشند
آیت الله رئیسی نقش دادستان ها در تأمین حقوق عامه و اجرای قانون و عدالت را مهم دانست و توجه آنها به «اجرای درست و دقیق احکام قضایی»، «نظارت بر زندان ها» و «پذیرش وثیقه از بازداشت شدگان موقت در دادسراها» را مورد تأکید قرار داد و گفت: در دادسرا باید با صبر و حوصله به پرونده ها رسیدگی کرد و مو را از ماست کشید تا از سرنخ ها به سرمنشاءهای ناامنی برسیم.

برچسب ها:
ارسال نظر: