X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 43
تاریخ ثبت : دوشنبه, 27 مرداد,1399 | 12:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 27 مرداد,1399 | 12:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 مرداد,1399 | 12:48 ب.ظ

مراسم محرم در چارچوب‌های بهداشتی برگزار شود/خیانت امارات به آرمان فلسطین قابل گذشت نیست

  • مراسم محرم در چارچوب‌های بهداشتی برگزار شود/خیانت امارات به آرمان فلسطین قابل گذشت نیست
آیت الله رئیسی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بر لزوم کسب معرفت از آموزه های عاشورا و برگزاری آیین های عزاداری با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی تأکید کرد.

کودتای 28 مرداد نتیجه غفلت از راهبرد مقاومت بود
رئیس قوه قضاییه، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را از مهم ترین آموزه های عاشورای حسینی عنوان کرد و گفت: اگر در 28 مرداد 32 که کودتاچیان دنبال امیال پلید خود علیه ملت ایران بودند، راهبرد مسئولان وقت مقاومت بود، کودتاگران هرگز به هدف خود نمی رسیدند.

آمریکا در منطقه و جهان رو به افول است
آیت الله رئیسی برکات و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی و افول قدرت های بزرگ را محصول ایستادگی و مقاومت رهبران نظام اسلامی و ملت ایران دانست و افزود: امروز آمریکایی ها حقیقتاً در منطقه و سطح جهان در حال افول هستند و شرایط اقتصادی و سیاسی آنها بیانگر شکست سیاست هایشان است.

رئیس قوه قضاییه، بدهی 26 هزار میلیارد دلاری آمریکا و اعتراضات عدالت خواهانه در این کشور، مرگ و میر و ابتلای بیش از یک پنجم آمریکایی ها به کرونا، بیکاری بیش از 30 میلیون آمریکایی به خاطر سوءمدیریت و شکست فضاحت بار و تنها ماندن آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را از نشانه های افول اقتصادی و سیاسی سردمداران کاخ سفید دانست.

عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ثمره مقاومت و ایستادگی است
آیت الله رئیسی با تأکید بر این که ایستادگی و مقاومت، یک راهبرد کاملاً اثربخش و پر ثمر است، تصریح کرد: عزت، افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی در سایه راهبرد ایستادگی و مقاومت به دست آمده و هر ملتی که این راهبرد را سرلوحه خود قرار دهد، زندگی عزتمندانه، افتخارآمیز و مقتدرانه خواهد داشت.

خیانت امارات به آرمان فلسطین بدون پاسخ نخواهد ماند
رئیس قوه قضاییه در ادامه سخانش توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه روابط شان را نتیجه فریب خوردن اماراتی ها دانست و با خائنانه خواندن این توافقنامه نسبت به اسلام و قدس شریف و آرمان های فلسطین، به حاکمان این کشور که در برج های شیشه ای نشسته اند هشدار داد که منتظر واکنش مردم با غیرت امارات و دیگر کشورهای جهان باشند.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: خیانت حاکمان امارات قابل گذشت نیست و با گذشت زمان هم پاک نخواهد شد و همدستی و همراهی و همکاری امارات با رژیم کودک کُش و متجاوز اسراییل از چشم آزادگان جهان مخفی نمی ماند و در یاد ملت ها خواهد ماند.

پیشداوری درست نیست؛ افشاگری بدون اقدام هم بی فایده است
رئیس قوه قضاییه با بیان این که مردم خواستار رسیدگی به کاستی ها، نارسایی ها و برخورد متناسب با خیانت ها، تخلفات و مفاسد هستند، خاطر نشان کرد: افشاگری ها درباره تخلفات و مفاسد هم اگر به اقدام و عمل مورد انتظار مردم منتهی نشود، برای جامعه اعتمادآفرین و مؤثر نخواهد بود.

اعلام نظر کارشناسی قوه قضاییه درباره طرح نفتی دولت
آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نفتی دولت گفت که این طرح در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده و قوه قضاییه هم مانند دیگر قوا نظراتش را پس از هم اندیشی با کارشناسان اقتصادی اعلام و به دولت منتقل کرده است.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که دولت شرایط اعلام شده از سوی نخبگان اقتصادی و دستگاه قضایی را به صورت جامع در طرح نفتی خود لحاظ نماید تا اجرای آن گره گشای مسائل و مشکلات کشور و مردم باشد.

برچسب ها:
ارسال نظر: