X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 166
تاریخ ثبت : شنبه, 25 مرداد,1399 | 07:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 مرداد,1399 | 07:42 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 25 مرداد,1399 | 07:42 ب.ظ

متجاوزانی که ظاهرا مدعی حمایت از صلح هستند حق مردم یمن را تضییع می‌کنند

  • متجاوزانی که ظاهرا مدعی حمایت از صلح هستند حق مردم یمن را تضییع می‌کنند
یمن

محمد نعمانی گفت: حقوق بشری که اسلام برای انسان در نظر گرفته امروز به معنای واقعی کلمه در یمن پایمال شده و متجاوزانی که ظاهرا مدعی حمایت از صلح هستند در حق مردم یمن ظلم می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر محمد نعمانی رییس انجمن حقوق بشر یمنیِ فعال در انگلیس در آیین بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا از رئیس قوه قضاییه ایران و همچنین دبیر ستاد حقوق بشر ایران و همچنین از مسئولان، وزرا و شرکت کنندگان در نشست سالانه حقوق بشر در اسلام تشکر می‌کنم.

وی افزود: حقیقت این است که اسلام به انسان حق زندگی در امنیت و سلامت، حق فعالیت و حق آزادی بیان و تغییر و همچنین حق ابراز عقیده و مشارکت در حکومت از طریق مجلس شورا اعطا کرده است. در حقیقت این حق امروز در یمن از سوی نیرو‌های اشغالگر سعودی و اماراتی طی شش سال اخیر پایمال شده است؛ این کشور‌ها طی ۶ سال اخیر از طریق به راه انداختن جنگ ظالمانه‌ای علیه یمن هزاران نفر از انسان‌های بیگناه از جمله کودکان و زنان را به قتل رساندند.

وی یادآور شد: همچنین با محاصره اقتصادی یمن از سوی حاکمان ظالم اماراتی، سعودی و آمریکایی-صهیونیستی مانع رسیدن هواپیما‌ها و کشتی‌های حامل مشتقات نفتی به یمن شدند. امارات در جنوب یمن دست به احداث زندان‌های سری زده است و مخالفان سیاست‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی را به این زندان‌های سری انتقال می‌دهد؛ ساخت این زندان‌ها در امتداد اراضی جنوب یمن تا خلیج عدن و حتی در منطقه الاماره ادامه داشته است.

رییس انجمن حقوق بشر یمنیِ فعال در انگلیس  بیان داشت: از سویی سعودی‌ها هم تلاش می‌کنند در منطقه الاماره با تصرف و اشغال اراضی و تغییر جمعیتی و اهالی این منطقه به دریای عرب برسند. 

وی افزود: حقوق بشری که اسلام برای انسان در نظر گرفته امروز به معنای واقعی کلمه در یمن پایمال شده و متجاوزانی که ظاهرا مدعی حمایت از صلح هستند در حق مردم یمن ظلم می‌کنند.

این فعال حقوق بشری تصریح کرد: امیدوارم این نشست اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه در یمن را که عربستان و امارات به آن دست می‌زنند بررسی و محکوم کند. همچنین امیدوارم ستاد حقوق بشر ایران به یمنی‌ها در محکومیت نقض آشکار حقوق بشر در جنوب یمن و استان‌های جنوبی این کشور توسط امارات و عربستان کمک کند. امارات علیه یمنی‌ها در مناطق مختلف از جمله ساحل غربی و شرقی یمن جنایت می‌کند.

برچسب ها:
ارسال نظر: