X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 157
تاریخ ثبت : شنبه, 25 مرداد,1399 | 06:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 مرداد,1399 | 06:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 25 مرداد,1399 | 06:32 ب.ظ

تحریم‌ها ضد ملت‌هاست و برای گرسنگی و تشنگی دادن آنها است

  •  تحریم‌ها ضد ملت‌هاست و برای گرسنگی و تشنگی دادن آنها است
محمد صفا

عضو ناظر و دائم در شورای حقوق بشر در ژنو، گفت: تحریم‌های اقتصادی ضد جمهوری اسلامی ایران از جمله بدترین موارد نقض حقوق بشر است؛ این تحریم‌ها در واقع ضد ملت‌هاست و برای گرسنگی و تشنگی دادن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمد صفا، دبیر کل مرکز خیام برای حمایت از خانواده‌های قربانیان شکنجه در لبنان و عضو ناظر و دائم در شورای حقوق بشر در ژنو، امروز در آیین بزرگداشت  روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: این نشست حقوق بشری را در حالی برگزار کرده‌ایم که جهان در مرحله گزار تاریخی و سرنوشت ساز قرار دارد. زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده و حقوق بشر به صورت آشکار نقض می‌شود. این نقض حقوق بشر آشکارا در ایالات متحده و نظام بهداشتی جهانی بروز یافته است.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که حقوق بشر، حق زندگی و سلامت بشر آخرین جایگاه را در توجه و برنامه کاری دولت‌ها دارد؛ جنبش حقوق بشر در حالتی خطیر و یک عقبگرد قرار گرفته است؛ امیدوارم که این نشست گامی در راه بازگرداندن حقوق بشر باشد و به ایجاد جنبشی جدید با سازوکاری جدید بر این اساس منجر شود.

عضو ناظر و دائم در شورای حقوق بشر در ژنو، افزود: در وهله نخست تحریم‌های اقتصادی ضد جمهوری اسلامی ایران از جمله بدترین موارد نقض حقوق بشر تلقی شود؛ این تحریم‌ها شامل برخی سازمان‌های عربی و جهانی نیر می‌شود؛ این تحریم‌ها در واقع ضد ملت هاست و برای گرسنگی و تشنگی دادن است؛ برای قتل انسانهاست.

وی تاکید کرد:  اقدم عملی برای پایان دادن به مشکلات ملت فلسطین ضروری است؛ سرزمین فلسطینیان غصب شده و مردمانش آواره شدند؛ و همچنان از کشتار و شهرک سازی و شکنجه رنج می‌برند؛ جایی که هم اکنون ۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی و عرب در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس زندانی‌اند که بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

صفا، گفت:  وقت آن رسیده بدترین و زشت‌ترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم که همان جنگ ظالمانه علیه یمن است به پایان برسد؛ جنگی که ائتلاف کشور‌های عربی مرتجع و آمریکا علیه یمن به راه انداخته‌اند و مردم این کشور را محاصره کرده‌اند؛ ملاک و معیار سنجش حقوق بشر را امروز باید با مردم یمن سنجید. سازمان ملل و سازمان‌های تابعه اش و هچنین اتحادیه اروپا همگی ثابت کردند در متوقف ساختن این جنگ وحشیانه شکست خورده‌اند. لازمه توقف این جنگ یک اقدام جدی است؛ برگزاری این نشست حقوق بشری را برای تشکیل یک ائتلاف حقوق بشری با رویکردی جدید برای بازگرداندن اعتبار به حقوق بشر و اعلان حقوق بشری اسلامی به تمام جهان است.

برچسب ها:
ارسال نظر: