X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 123
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 مرداد,1399 | 02:36 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 مرداد,1399 | 02:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 مرداد,1399 | 02:36 ب.ظ

چراغ سبز سازمان ملل به متجاوزان سعودی برای قتل‌عام زنان و کودکان یمنی

  • چراغ سبز سازمان ملل به متجاوزان سعودی برای قتل‌عام زنان و کودکان یمنی
یمن

«عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر یمن در دیدار با «لیز گراندی» هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل، گفت: حذف نام عربستان از فهرست نقض‌کنندگان حقوق کودکان، لکه ننگی بر پیشانی این سازمان و جامعه جهانی و نشان دادن چراغ سبز به متجاوزان برای ارتکاب قتل عام‌های روزانه علیه کودکان و زنان یمنی است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، در این دیدار، موضوعاتی از جمله استمرار حملات ائتلاف متجاوز سعودی به شهروندان بی‌گناه و توقیف کشتی‌های مشتقات نفتی و عدم پایبندی به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه امور بشردوستانه و نیز وضعیت معیشت مردم یمن مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.  

حبتور با انتقاد از برخی سازمان‌های بین‌المللی فعال در یمن گفت: مداخلات این سازمانها با عنوان امور بشردوستانه در زمانی که شاهد فاجعه انسانی و تشدید اوضاع در یمن هستیم، نتیجه‌ای جز ادامه حملات نیروهای ائتلاف سعودی و محاصره یمن، ندارد.

در این دیدار همچنین به خسارات ناشی از بارش باران در روزهای گذشته در صنعا و دیگر نقاط یمن اشاره شد و از سازمان ملل و یونسکو برای جبران خسارات وارده به این کشور و به ویژه محافظت از شهر قدیمی صنعا و سایر شهرهای تاریخی مانند «زبید» و «حضرموت» پرداخته شد.

سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و زمانی که «بان کی مون» دبیر کل آن بود، ائتلاف سعودی را به فهرست ناقضان حقوق کودکان و کشتار آنها افزود، اما گزارش رسانه‌ها افشا کرد که عربستان با تهدید دبیر کل وقت سازمان ملل به قطع بودجه این سازمان، این اقدام را لغو کرده است.

در طول پنج سال‌ تجاوز ائتلاف سعودی به یمن ، هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: