X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 28 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 229
تاریخ ثبت : شنبه, 28 تیر,1399 | 12:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 28 تیر,1399 | 12:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 28 تیر,1399 | 12:39 ب.ظ

محاصره جمعی غزه نقض اصل اساسی هر قانونی است

  • محاصره جمعی غزه نقض اصل اساسی هر قانونی است
غزه

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل گفت: محاصره سیزده ساله غزه از سوی رژیم صهیونیستی، مجازات جمعی علیه مردم فلسطین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی اعلام کرد: «مایکل لینک» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد رو زجمعه در بیانیه ای ، اظهار داشت : راهبرد اسرائیل برای تسلط بر جمعیت فلسطینیان، نقض اصل اساسی هر سیستم قانونی است.

وی گفت: چنین اقداماتی نقض خطرناک حقوق فلسطینیان از جمله حق زندگی، آزادی در رفت و آمد، بهداشت، سرپناه مناسب و سطح معیشتی قابل قبول است.  

گزارشگر سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا مجازات جمعی علیه مردم فلسطین را که روزانه به میلیون‌ها بیگناه آسیب می‌رساند و تنها منجر به تنش‌ها و خشونت‌های بیشتر نمی‌شود را متوقف کند.

لینک اضافه کرد: میزان تأثیرات مخرب سیاست مجازات جمعی اسرائیل را می‌توان در محاصره سیزده‌ساله نوار غزه مشاهده کرد که اکنون دچار یک فروپاشی اقتصادی کامل، زیرساختی ویران و سیستم خدمات اجتماعی که بسختی کار می‌کند، شده است.

وی اظهار کرد: ممنوعیت مجازات جمعی در قوانین بین‌المللی حقوق بشری و در ماده ۳۳ کنوانسیون چهارم ژنو تصریح شده است و این ماده هیچ استثنائی را مجاز نمی‌داند.

این گزارشگر حقوق بشری همچنین از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان به صورت تنبیهی انتقاد کرد و گفت: از سال ۱۹۶۷ اسرائیل ۲ هزار منزل فلسطینی را برای مجازات خانواده‌های فلسطینی تخریب کرده است.

لینک در پایان هشدار داد که تخریب منازل فلسطینیان توسط مقام‌های اسرائیلی تنها منجر به ایجاد جو نفرت‌پراکنی و انتقام جویی می‌شود.

رژیم اشغال­گر صهیونیستی سال­‌هاست در فلسطین و به ویژه نوار غزه دست به جنایات گسترده علیه غیرنظامیان زده و آنان را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است. حمله به غیرنظامیان و کشتار مظلومانه آنان در حملات به فلسطینیان همچون جنگ بیست و دو روزه با انواع سلاح‌های جنگی، صحنه­‌های دلخراشی بود که هر بیننده­‌ای را به وحشت وا می­‌داشت.

بسیاری از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بر اساس مطالعات انجام شده روی قربانیان این جنگ‌ها به ویژه کودکان و نوجوان در نوار غزه، علاوه بر آسیب‌های جدی این حملات بر سلامت جسمی فلسطینیان، از نگاه روانی نیز قرار گرفتن در برابر محیط‌های جنگ‌زده، پیامدهای زیانبار و ماندگاری بر روان نوجوانان از جمله تشدید بیماری­‌های مخربی همچون اختلال روانی پساآسیب (PTSD) به عنوان یکی از بارزترین علائم ناشی از جنگ داشته است.

برچسب ها:
ارسال نظر: