X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 43
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 24 تیر,1399 | 05:41 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 24 تیر,1399 | 05:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 24 تیر,1399 | 05:41 ب.ظ

رفتار ترامپ تأثیری منفی بر آزادی بیان دارد

  •  رفتار ترامپ تأثیری منفی بر آزادی بیان دارد
آزادی بیان در آمریکا

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه آزادی بیان امروز با بیان این که کاخ سفید به رسانه‌ها حمله می‌کند، از"تأثیر منفی دونالد ترامپ" بر آزادی مطبوعات در جهان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از گاردین، «دیوید کای» در جمع خبرنگاران در ژنو، با بیان اینکه امیدوار است پس از چهار سال با رفتن ترامپ، هجمه و حملات به روزنامه‌نگاران آمریکایی کاهش یابد، اظهار داشت : روشن است که ترامپ در طول این چند سال، روشی را در پیش گرفته که در آن به رسانه‌ها و آزادی بیان خدشه وارد می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه آزادی بیان انتقاد از اصحاب رسانه، انتشار اخبار دروغ درباره آنها و نیز اعلام این که آنان با رسانه‌های محافظه کار فعالیت می‌کنند، مصداق هجمه به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دانست.

کای که اکنون به پایان دوره شش ساله کاری خود نزدیک می شود در پاسخ به این سؤال که آیا ترامپ تأثیری بر آزادی مطبوعات در سطح جهان داشته، گفت: بله، وی تأثیر بسیار منفی بر این مقوله دارد. انتقاد دولت‌های پیشین آمریکا از حوادثی که از نوع قتل "جمال خاشقچی" برای اصحاب رسانه رخ می‌داد، بسیار بیشتر از دولت ترامپ بود.

سخنگوی کاخ سفید پیش از این در بیانیه ای اعلام کرد: هیچ دولتی به اندازه رئیس جمهور ترامپ شفاف نبوده است ، و ما انتظار داریم که همه اخبار منصفانه و درست باشد!!

این در حالی است که ترامپ در برگزاری کنفرانس‌های خبری و مصاحبه با رسانه‌های همسو و دیدارهای از پیش تعیین نشده با خبرنگاران رکوردار است، هرچند دیدار وی با اصحاب رسانه اغلب با حواشی و هرج و مرج زیاد در طول دوره ریاست جمهوری‌اش همراه بوده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: