X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 109
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 11:53 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 11:53 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 مرداد,1397 | 11:53 ق.ظ

نروژ خواستار توضیح رژیم صهیونیستی درباره توقیف کشتی غزه شد

  • نروژ خواستار توضیح رژیم صهیونیستی درباره توقیف کشتی غزه شد
نروژ

وزارت امورخارجه نروژ روز سه شنبه خواستار توضیح رژیم صهیونیستی در خصوص توقیف کشتی با پرچم این کشور در آب های غزه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امورخارجه نروژ افزوده است: از مقام های اسرائیلی درخواست کردیم تا در خصوص توقیف این کشتی و چهارچوب های قانونی ورود به این موضوع توضیح دهند.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با حمله به کشتی 'آزادی' که با هدف شکستن محاصره دوازده ساله نوار غزه عازم این باریکه شده بود، ضمن توقیف کشتی، آن را به سمت بندر 'اسود' واقع در سواحل فلسطین اشغالی هدایت کرد.

22 نفر از جمله پنج نروژی در این کشتی حضور داشتند.در همین حال «تورستین دالی» مسئول نروژی کشتی آزادی در خصوص توقیف این کشتی گفت: این کشتی صلح است و غیر ممکن است که امنیت اسرائیل را تهدید کند.


سه کشتی به نام‌ های 'بازگشت'، 'آزادی' و 'فلسطین' از دو ماه پیش، سفر خود را از بندرهای اروپایی با هدف لغو محاصره غزه آغاز کردند و امروز به آب های غزه نزدیک شدند که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به آن ها حمله کرد.

طبق این گزارش، 36 فعال از 15 کشور در این سه کشتی حضور دارند.محاصره غزه از سال 1386 و پس از پیروزی حماس در انتخابات آغاز شد؛ سازمان‌های بین ‌المللی تاکنون بارها از این اقدام صهیونیست ‌ها به شدت انتقاد کرده‌اند و حتی صلیب سرخ، این محاصره را «تنبیه دسته جمعی» نامیده است.

در سال 1389، یک کشتی ترکیه ‌ای به نام «ماوی مرمره» که هدفی مشابه هدف ناوگروه شکست محاصره غزه داشت، سعی کرد خود را به ساحل برساند ولی حمله ناگهانی و عجیب سربازان مسلح ارتش رژیم صهیونیستی و به رگبار بستن فعالان حقوق ‌بشر، باعث کشته شدن 10 تن از سرنشینان آن کشتی شد.

این حادثه به قطع روابط دیپلماتیک ترکیه و رژیم صیهونیستی منجر شد؛ روابطی که البته 6 سال بعد ترمیم شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: