X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 54
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 10 تیر,1399 | 11:48 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 10 تیر,1399 | 11:48 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 10 تیر,1399 | 11:48 ق.ظ

کارشناس حقوق بین‌الملل: تبعیض در آمریکا محدود به تبعیض نژادی نیست

  • کارشناس حقوق بین‌الملل: تبعیض در آمریکا محدود به تبعیض نژادی نیست
امیر بی پروا

پژوهشگر حقوق بشر بین‌الملل، گفت: «تبعیض در آمریکا محدود به تبعیض نژادی نیست. در آمریکا تبعیض مذهبی، تبعیض جنسیتی و حتی تبعیض در آموزش نیز وجود دارد و این مهم در اسناد گزارشگران منتشر شده و قابل دسترس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، امیر بی پروا مدرس دانشگاه و پژوهشگر حقوق بشر بین الملل در چهارمین نشست راهبرد ایرانی با موضوع «بررسی حقوق بشری اعتراضات آمریکا»، در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان نقض حقوق بشر در آمریکا را به تبعیض نژادی محدود کرد گفت: «در هیچ کشوری نقض حقوق بشر محدود نمی‌شود؛ چرا که حق‌های بشری حوزه محدودی نیست. اما قتل جرج فلوید در آمریکا یک قتل ساده و اینکه صرفاً یک حق بر حیات نقض شده باشد، نیست.»

وی در ادامه افزود: «تبعیض در آمریکا محدود به تبعیض نژادی نیست. در آمریکا تبعیض مذهبی، تبعیض جنسیتی و حتی تبعیض در آموزش نیز وجود دارد و این مهم در اسناد گزارشگران منتشر شده و قابل دسترس است. در چهارسال اخیر دستورکار ایالات متحده نه تنها نقض حقوق بشر است بلکه مقابله و نوعی انهدام نهادهای حقوق بشری در سطح ملی و بین المللی است.»

پژوهشگر حقوق بشر بین الملل درباره ارتباط گرایش‌های حزبی و سیاسی با حقوق بشر، گفت: «نمی‌توانیم بگوییم کارنامه حقوق بشر در دولت‌های پیشین آمریکا وضعیت مطلوبی دارد و این دولت ترامپ است که کارنامه‌ای سیاه در این زمینه دارد. اما دولت‌های پیشین در ظاهر از ادبیات حقوق بشری یا به تعبیر بهتر حقوق بشر آمریکایی استفاده می‌کردند. ترامپ اما برای تحقق برنامه‌های خود در جهت تخریب نهادهای حقوق بشر اقدام کرده و در این راستا از برخی نهادهای حقوق بشری خارج شد.»

برچسب ها:
ارسال نظر: