X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 خرداد 1398
تعداد بازدید خبر : 164
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 خرداد,1398 | 03:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 خرداد,1398 | 03:33 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 خرداد,1398 | 03:33 ب.ظ

تعداد زیادی از پرونده های قضایی با فرهنگ ریش سفیدی حل می شود

  • تعداد زیادی از پرونده های قضایی با فرهنگ ریش سفیدی حل می شود
آیت الله رئیسی

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی ما ریش سفیدی و کدخدا منشی بسیار سفارش شده، گفت: با وجود چنین فرهنگی چرا ما باید تعداد زیادی پرونده‌ قضایی در دادگاه‌ها داشته باشیم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، آیت الله رییسی در مراسم احیای شب بیست و یکم حرم مطهر امام رضا(ع) با بیان اینکه شب قدر هنگامه نزول کتاب کامل یعنی قرآن کریم بر قلب انسان کامل یعنی پیامبر اسلام(ص) است، خاطرنشان کرد: حقیقت شب قدر، سعادت انسان در پرتوی هدایت الهی است.

وی واسطه فیض پروردگار در شب قدر را امام زمان(عج) معرفی و اظهار کرد: از معصوم روایت است که به شیعیان فرمودند که با سوره «قدر» با منکران امامت و ولایت احتجاج کنید تا پیروز شوید؛ سوره قدر سوره امامت و ولایت است.

رییس دستگاه قضا با بیان این‌که خداوند برای امت پیامبر(ص) فرصتی مغتنم به نام «لیلة ‌القدر» قرار داد تا ره صد ساله را یک شبه طی کنند، اظهار کرد: حقیقت شب قدر، معرفت نسبت به مقام ولایی حضرت فاطمه زهرا(س) و تلاش آن بانوی بزرگوار برای دفاع از مقام ولایت و امامت است؛ هرکه می‌خواهد شب قدر را درک کند باید مقام حضرت زهرا(س) را بشناسد.

وی شب قدر را شب رقم خوردن سرنوشت انسان خواند و ابراز کرد: اگر قرار بود انسان در سرنوشت خود دخیل نباشد در شب قدر برای شب زنده داری و عبادت دعوت نمی‌شد.

آیت الله رییسی تصریح کرد: شب قدر، شب توجه به قرآن و معلم قرآن یعنی ائمه اطهار(ع) است. شب قدر؛ هنگام مرور عملکرد گذشته و اظهار ندامت و توبه نسبت به گناهان و تصمیم‌گیری برای آینده است و شب قدر فرصتی برای بازگشت به درگاه پروردگار متعال است.

وی اظهار کرد: بندگان باید نسبت به پروردگارشان حسن ظن داشته باشند و او را رحیم بدانند، در این شب باید خود را از حق الله و حق الناس پاک کنیم. شب قدر زمان پالایش درون و اصلاح افکار و رفتار و ادای دین انسان هاست.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیا محوری و دنیاپرستی زمینه سقوط آدمی را ایجاد می‌کند، گفت: امیرالمؤمنین(ع) همگان را به تقوای الهی و پروا از خداوند توصیه کرده است.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی ما ریش سفیدی و کدخدا منشی بسیار سفارش شده است، گفت:  با وجود چنین فرهنگی چرا ما باید تعداد زیادی پرونده‌ قضایی در دادگاه‌ها داشته باشیم؟

آیت الله رییسی افزود: تلاش برای حل اختلافات و ایجاد صلح میان مردم از بسیاری از نماز و روضه مستحبی ارزشمندتر است.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر موضوعاتی است که امیرالمؤمنین(ع) نسبت به آن بسیار تأکید داشتند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: کم کاری، رشوه خواری، فساد و تبعیض هیچ تناسبی با نظام اسلامی و جامعه ولایی ما ندارد.

آیت الله رییسی اضافه کرد: مردم متعهد، مخلص و ولایی ما که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، حتما در مبارزه با فسادها و زشتی‌ها در جامعه نیز خوش خواهند درخشید.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: