X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 69
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1397 | 01:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1397 | 01:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1397 | 01:50 ب.ظ

انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از نقض حقوق زندانیان در مصر

  • انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از نقض حقوق زندانیان در مصر
زندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای نسبت به اوضاع زندانیان سیاسی در زندان های مصر انتقاد و اعلام کرد که قاهره به گزارش های متعدد نقض حقوق زندانیان سیاسی پاسخ نمی دهد.

سازمان عفو بین الملل از وضعیت نگهداری مصر از زندانیان سیاسی انتقاد کرد. در بیانیه ای که علیه مصر صادر شده است سازمان عفو بین الملل تأکید کرد که دولت مصر زندانیان سیاسی را مدت های طولانی در زندان های انفرادی نگهداری کرده و چندین سال است که دهها روزنامه نگار را زندانی کرده است.

بر اساس این خبر عفو بین الملل تأکید کرد که بر پایه اسنادی که در دست دارد ۳۶ زندانی سیاسی بدون تاریخ مشخص در زندان های انفرادی باقی مانده اند و گزارش هایی در این زمینه به دولت مصر ارائه شده که قاهره به اتهامات نقض حقوق زندانیان سیاسی پاسخ نداده است.

بعد از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر، شمار زیادی از حامیان او بازداشت شدند و تعداد زیادی از رهبران اخوان المسلمین از کمترین حقوق خود در زندان های مصر بهره می برند. شماری از زندانیان سیاسی مصری به دلیل کم کاری پزشکی و عدم وجود امکانات کافی در زندان بیمار شده وجان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
برچسب ها:
ارسال نظر: