X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 142
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 آبان,1399 | 03:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 آبان,1399 | 03:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 آبان,1399 | 03:25 ب.ظ

درخواست از سازمان ملل برای آزادی کودکان فلسطینی

  • درخواست از سازمان ملل برای آزادی کودکان فلسطینی

یک جنبش فعال بین‌المللی از سازمان ملل خواست برای آزادی کودکان و نوجوانان فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری آناتولی ، جنبش جهانی دفاع از کودکان برای مایکل لینک، گزارشگر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین پیامی درباره کودکان فلسطینی که در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند، ارسال کرد و در آن از این سازمان خواست برای آزاد کردن این کودکان وارد عمل شود.

جنبش جهانی دفاع از کودکان در پیام خود آورد، طبق آمار مرکز زندان‌های رژیم صهیونیستی، تعداد کودکان و نوجوانان فلسطینی محبوس در زندان‌های این رژیم تا پایان اوت گذشته ۱۵۳ تن بوده است.

این جنبش در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی بازداشت و در دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی محاکمه می‌شوند، تاکید کرد: اسرائیل تنها طرفی در جهان است که کودکان را بازداشت و به صورت برنامه‌ریزی‌شده‌ای آنها را در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند.

این چنبش فعال در عرصه حقوق بشر در ادامه به شرح مراحلی که کودکان فلسطینی در طول بازداشت خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی تجربه می‌کنند، از بستن دست‌هایشان از پشت با بندهای پلاستیکی گرفته تا انتقال آنها به یک جیپ نظامی پرداخت.

در ادامه این پیام آمده است: بیشتر کودکان بازداشت شده از وضعیت جسمانی بدی رنج می‌برند، علاوه بر این زندان‌های رژیم صهیونیستی پر جمعیت بوده و فاصله فیزیکی رعایت نمی‌شود، همچنین مواد بهداشتی برای نظافت و واکسیناسیون وجود نداشته و یا اندک هستند، شرایطی که احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

جنبش جهانی حمایت از کودکان در ادامه پیام خود تاکید کرد که انتقال کودکان بازداشت شده به زندان‌هایی در داخل اراضی اشغالی غیر قانونی بوده و به منزله جنایت جنگی است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در بیانیه‌ای تعداد کل مبتلایان به کرونا در اراضی اشغالی را ۳۱۰ هزار و ۱۴۸ تن اعلام کرد که از این تعداد ۲۳۹۷ تن فوت شده‌اند.

ارسال نظر: