X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 فروردین 1398
تعداد بازدید خبر : 79
تاریخ ثبت : شنبه, 10 فروردین,1398 | 05:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 فروردین,1398 | 05:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 فروردین,1398 | 05:40 ب.ظ

رونق تولید نیازمند اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و بیمه است

  • رونق تولید نیازمند اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و بیمه است
حجت الاسلام قدرتی

رئیس کل دادگستری قزوین با اشاره به لوازم تبیین شعار سال گفت: باید مقررات بانک‌ها اصلاح و در زمینه اعطای وام مدیریت صورت گیرد، متاسفانه گاهی اعطای وام‌ها گزینشی صورت می‌گیرد و یا بعضا در مواردی که ضروری نیست وام داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به لوازم تبیین شعار "رونق تولید" که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال ۹۸ انتخاب شده است، اظهار کرد: در تحقق شعار سال باید همه لوازم یکجا دیده شود، یک موضوع بحث قوانین هماهنگ است که باید در این رابطه قوانین موجود اجرایی شود و قوانین دست و پا گیر در حوزه اقتصاد اصلاح و بازنگری شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مدیرانی باید بر تولید نظارت داشته باشند که به شعار سال و اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند تا با برنامه ریزی صحیح رونق تولید تحقق یابد، چرا که یکی از راه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی رونق تولید است.

وی بیان داشت: رونق تولید نیازمند قوانین کارآمد و مدیرانی است که به صورت جهادی به میدان بیایند؛ همانطور که در زمان دوران دفاع مقدس همه مردم بسیج شدند و برای حفظ کیان نظام و هویت جمعی ملت ایران از جان و مال خود گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: برای رونق تولید باید زمینه صادارت در کشور‌های هم مرز خاورمیانه فعال شود چرا که بازارچه‌های مرزی و صادرات بین المللی می‌تواند در رونق تولید موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر اهمیت کمیت و کیفیت در بحث تولیدات داخلی گفت: امروز در بحث اقتصاد رقابت نقش اساسی دارد و کیفیت کالا معرف آن کالا خواهد بود لذا صنعتگران و تولید کنندگان باید به این مهم توجه کنند و تنها به منافع زود گذر نگاه نکنند، چراکه اگر می‌خواهند تولید و صاداراتشان تداوم پیدا کند باید به کیفیت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید نیازمند اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و بیمه است، تصریح کرد: گاهی این موارد گرهی بر دست و پای تولید هستند و برای صنعتگران و تولید کنندگان مشکل ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در تشریح این مطلب گفت: وقتی وامی به یک مجموعه تولیدی اختصاص داده می‌شود باید این موضوع به گونه‌ای مدیریت شود تا آن مجموعه به تولید برسد و از محصول تولید شده وام و سود مسترد شود این در حالی است که آن مجموعه هنوز به تولید نرسیده و زمینه صادرات فراهم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: امروز گاها شاهد هستیم اعتبارات و تسهیلات بانکی یا به تولیدکنندگان و صنعتگران داده نمی‌شود و یا با سود‌های کلان داده می‌شود در حالی که در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست لذا باید مقررات بانک‌ها اصلاح و در زمینه اعطای وام مدیریت شود.، متاسفانه گاهی اعطای وام‌ها گزینشی صورت می‌گیرد و یا بعضا در مواردی که ضروری نیست وام داده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از تولید کنندگان و صنعتگرانی که در بخش تولید، کشاورزی و صنعت خوش درخشیده‌اند تقدیر شود، گفت: یکی از موانع رونق تولید واردات بی رویه کالا‌هایی است که مشابه آن در داخل کشور و جود دارد بنابراین باید عزم ملی و همگانی به کار گرفته شود تا از واردات کالا‌های مشابه جلوگیری شود چرا که در غیر این صورت تولید کنندگان و صنعتگران متضرر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطر نشان کرد: باید برای تحقق شعار سال گام‌های اساسی برداریم تا انشاالله آنچه مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است محقق شود و در این جنگ اقتصادی با رونق تولید سربلند بیرون بیاییم؛ لذا هر کسی که خواستار حفظ دستاورد‌های نظام و عزت و استقلال این ملت است باید تلاش کند و دستگاه قضایی نیز به نوبه خود کمک‌ها و حمایت‌های حقوقی و قضایی از تولید کنندگان انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: