X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 اسفند 1397
تعداد بازدید خبر : 126
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 اسفند,1397 | 11:37 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 اسفند,1397 | 11:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 اسفند,1397 | 11:37 ق.ظ

پزشکان فرانسوی خواستار توقف استفاده پلیس از 'فلش بال' شدند

  • پزشکان فرانسوی خواستار توقف استفاده پلیس از 'فلش بال' شدند
فرانسه

جمعی از پزشکان فرانسوی در نامه ای به «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، خواستار صدور دستور توقف قانونی استفاده از سلاح مرگبار 'فلش بال' (LBD40) از سوی پلیس در برخورد با معترضان به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به 'جلیقه زردها' شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این نامه که در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه انتشار یافته، پزشکان فرانسوی نگرانی خود را از شیوع یک 'اپیدمی' صدمات جدی چشم ابراز کردند.

در این نامه که به امضای 35 متخصص چشم پزشکی از جمله پزشکان مشهور بیمارستانی رسیده، تاکید شده که 'تاکنون چنین اپیدمی آسیب های جدی چشم هرگز رخ نداده است.'
«بهرام بداقی» متخصص چشم پزشکی بیمارستان دانشگاهی 'پیتیه - سلپتریه'(Pitié-Salpétrière) که یکی از مشهورترین و برجسته‌ ترین بیمارستان ‌های دانشگاهی آموزش پزشکی در فرانسه محسوب می شود، گفت: وظیفه ما به عنوان چشم پزشک این است که هشدار دهیم. هیچگونه رنگ و بوی سیاسی وجود ندارد، این یک رویکرد بسیار انسانی است.
چشم پزشکان فرانسوی در این نامه تاکید کردند: آسیب های چشم در هفته های اخیر به خاطر شانس یا بی تجربگی نیست.
امضا کنندگان نامه معتقدند که نامه آنها بدون پاسخ باقی مانده است.
بر اساس اعلام انجمن چشم پزشکان فرانسه، تاکنون در جریان اعتراض های جنبش جلیقه زردها، دستکم 20 نفر یکی از چشم های خود را از دست داده است؛ آنچه که 'اگنس بوزن'(Agnès Buzyn ) وزیر بهداشت فرانسه در ماه فوریه نسبت به آن هشدار داده بود.
چشم پزشکان فرانسوی می گویند: تعداد زیادی از این گلوله ها با یک نیروی جنبشی از فاصله طولانی پرتاب شده اند که به علت نبود دقت در استفاده از این سلاح منجر به تعداد زیادی قطع عضو از جمله چشم شده است.
به گزارش ایرنا، «لوران نونه» معاون وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که شلیک بیش از 13 هزار گلوله فلش بال از ابتدای جنبش جلیقه زردها تاکنون ثبت شده و در این ارتباط 83 پرونده تحقیق در جریان است.
در همین ارتباط، گروه های مدافع حقوق بشر با اشاره به ادامه اعتراض جلیقه زردها در فرانسه و برخورد شدید نیروهای پلیس ضد شورش با آنها در هفته های گذشته، درباره خرید سلاح های جدید و مرگبار پلیس ابراز نگرانی کرده بودند.
گروه های مدافع حقوق بشری هشدار داده اند که وزارت کشور فرانسه برای رویارویی با مخالفان، یکهزار و 280 قبضه سلاح مرگبار 'فلش بال' خریداری کرده که در اختیار نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش قرار می گیرد.
خیابان‌های پاریس مدت هاست که صحنه درگیری خشونت ‌بار نیروهای پلیس با معترضان است.
از آغاز تظاهرات علیه دولت مکرون 17 نوامبر 2018 (26 آبان سال 1397) تاکنون دستکم 2 هزار تظاهرکننده و یک هزار نیروی پلیس زخمی شده اند.
چهارشنبه گذشته نیز، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق درباره استقاده پلیس فرانسه از سلاح های مرگبار در سرکوب جلیقه زرد ها شد.
به گفته «میشل باشله» گزارش هایی مبنی بر استفاده نیروهای پلیس فرانسه از سلاح های نامتعارف در اعتراض های جلیقه زردها به کمیسیون عالی حقوق بشر رسیده است؛ این کمیسیون خواستار آغاز تحقیقات جامع و گسترده در این باره است چرا که بارها مخالفت خود را با این اقدام دولت ها اعلام کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: