X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 173
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1397 | 03:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1397 | 03:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1397 | 03:50 ب.ظ

خروج از برجام اشتباهی جبران ناپذیر است

  • خروج از برجام اشتباهی جبران ناپذیر است
خروج امریکا از برجام

«مایک راوندز» (Mike Rounds) عضو مجلس سنای آمریکا گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران(برجام) بدون وجود جایگزینی واقع گرایانه و عملی برای آن، اشتباه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، راوندز سناتور آمریکایی از ایالت داکوتای جنوبی روز دوشنبه ، دیدگاه «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه را درباره اشتباه بودن خروج آمریکا از توافق هسته ای بدون وجود جایگزینی برای این توافق، تایید کرد.

راوندز که با توافق امضا شده در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا مخالفت کرده بود، در اظهارنظر درباره سخنان روز یکشنبه مکرون در مصاحبه با فاکس نیوز به این شبکه خبری گفت: ما می توانیم درباره خروج از این توافق صحبت کنیم اما دراین مرحله از بازی چه چیزی عاید ما می شود؟ ما تا به حال دارایی های (ایران) را آزاد کرده ایم و آنها تاکنون از آن استفاده کرده اند.

وی مدعی شد: این توافق از ابتدا خوب نبود و رئیس جمهوری (ترامپ) کاملا درست می گوید. این توافقی بد بود اما به هر حال توافقی است که بدست آمده است و ما تاکنون بسیاری از منابع (مالی) آنها را آزاد کرده ایم. واشنگتن اگزمینر نوشت: انتظار می رود برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته ای) که آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین، آلمان و ایران درباره آن توافق کرده اند در صدر موضوع های گفت وگوهای این هفته سران فرانسه و آلمان با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرارگیرد.

به نوشته این تارنمای آمریکایی، این مذاکرات قبل از ضرب الاجل تعیین شده در تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) برای متحدان اروپایی آمریکا انجام می گیرد تا قبل از تحقق وعده ترامپ برای خروج از توافق سال 2015 (1394) (به اصطلاح) اشکالات آن را رفع کنند. به گزارش ایرنا، مکرون روز یکشنبه در آستانه دیدار از آمریکا به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: 'پلان B ' یا گزینه جایگزینی برای توافق هسته ای ایران وجود ندارد و بهتر است تا زمانی که چنین گزینه ای در دسترس نیست، واشنگتن در این توافق بماند.

در دیدار سه روز مکرون و همسرش که از روز دوشنبه به عنوان اولین سفر رسمی رئیس جمهوری فرانسه به آمریکا آغاز شد، قرار است درباره مجموعه ای از مسائل شامل توافق هسته ای ایران، مسائل تجاری، اوضاع سوریه ، تروریسم و روابط با روسیه و کره شمالی گفت و گو شود.

منابع غربی موفقیت مکرون در قانع کردن ترامپ را دستاوری برای وی در داخل کشورش و در عرصه بین المللی ارزیابی کرده اند. فرانسه در چند وقت گذشته شاهد ناآرامی های ناشی از اعتصاب بخش های خدماتی و راه آهن به اصلاحات پیشنهادی مکرون بوده است. 
بالافاصله بعد از سفر مکرون به آمریکا، «انگلا مرکل» صدر اعظم آلمان راهی آمریکا می شود تا با رئیس جمهوری آمریکا درباره برخی مسائل تجاری و مربوط به برجام گفت و گو کند. تحلیلگران با توجه به تنش چند وقت گذشته در روابط واشنگتن و برلین، میزان موفقیت مرکل را در قانع کردن ترامپ کمتر از مکرون دانسته اند. آنها روابط دوستانه تر و نزدیک مکرون و ترامپ را عامل احتمالی موفقیت احتمالی وی قلمداد کردند.     

                                                                                                                                                                                                                                    
منبع:پایگاه خبری الف

برچسب ها:
ارسال نظر: